محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی ضد گلوله به کارگردانی مصطفی کیایی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره دغدغه های بازیگریش گفت: تحصیلاتم در رشته بازیگری است و درکنارش به فیلم نامه نویسی می پردازم وآخرین کارم نیز مجموعه میهمانان ویژه بود . بنابراین طبیعی است که به بازیگری علاقه بیشتری داشته باشم.

این نویسنده در باره ویزگی های شخصیتی نایب در فیلم ضد گلوله گفت : در فیلم نامه ابتدایی نایب یک شخصیت سن و سال دار بود و در مقابل سن شخصیت سلیم کم بود . با حضور مهدی هاشمی در نقش سلیم برای این که در فیلم نامه یک بالانس ایجاد شود سن نایب در فیلم نامه مورد بازنویسی قرار گرقت و تبدیل به شخصیت جوانی شد و مصطفی کیایی از من خواست که این نقش را بازی کنم . برای بازی در فیلم صحبت هایی زیادی انجام دادیم و در یک بازنگری مجدد مجموعه روایت فتح را دوباره دیدیم و متوجه شدم بیش از نود درصد از فرماندهان دوران جنگ جوان بوده اند و به همین دلیل جوان بودن نایب منطقی به نظر می رسد.

کیایی در باره الگو برداریش برای بازی در این نقش از فرماندهان دوران جنگ گفت: در محیطی بزرگ شده ام که با این نوع آدمها برخورد داشته ام و آنها را می شناسم . آدمهایی که تمام زندگیشان را وقف جنگ کرده بودند و تلاش کردم یک مابه ازا بیرونی برای نایب پیدا کنم . یکی از آشنایمان که سالها در جنگ حضور داشت آدم مناسبی برای الگو برداری من بود.

وی با اشاره به ویژگی جسور بودن نایب متذکر شد : در زمان جنگ فرماندهان چون جوان بودند با جسارت تصمیمات بزرگی می گرفتند که در خیلی از عملیات سرنوشت ساز و تعیین کننده بود . آدمهای که سن و سال بالاتری دارند. طبیعی است که در تصمیماتشان محتاط عمل کنند. یکی از دلائل موفقعیت ما در زمان جنگ همین شجاعت و جسارت جوانها بود.

این بازیگر با تاکید بر تمایلش بر رئال بازی کردن عنوان کرد: تلاش نکردم برای ترسیم شخصیت نایب خیلی او را آدمی غیر زمینی و معنوی نشان بدهم و او را مثل یک آدم عادی ترسیم کردم که حتی عصبانی می شود و واکنش هم بروز می دهد. دوست دارم موقعی که مخاطب بازیم را می بیند نقش برایش آشنا و قابل باور باشد . برای نایب مهم ترین اولویت در زندگیش پیروزی در جنگ است و حتی در بیشتر مواقع با برادر بزرگترش پرویز هم رفتارهای تندی دارد و بچه های گردانش از او حساب می برند در کل یک آدم قانون مندی است.

کیایی درمورد این پرسش که چرا در فیلم نایب تلاش می کند برادریش را با پرویز مخفی کند می گوید: دلیل اصلی این مخفی کاری این است که پرویز وضعیت مناسب روحی و روانی ندارد و پرویز و نایب تنها باقیمانده از یک خانواده بزرگ هستند که توسط بمباران عراقی ها در شهر شهید شده اند. نایب علاقه دارد که پرویز همیشه در کنارش باشد . اما به واسطه تند خویی ها و مشکلاتی که پرویز در زمان حضورش در خط ایجاد می کند . نایب او را مدام به عقب می فرستد و نمی خواهد دیگران احساس کنند که او به واسطه رابطه برادریش با پرویز در تصمیماتش در باره او کوتاه می آید.