سیامک احصایی در رابطه با طراحی صحنه و دکور نمایش "راهزنان" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: کار طراح صحنه ارائه ذهنیت اضافه بر ذهنیت کارگردان است اگر قرار باشد طراح صحنه تنها خواسته کارگردان را پیاده کند تبدیل به مجری دکور می‌شود.

احصایی در ادامه افزود: فضاسازی مناسب برای نمایش با توجه به متن نمایش انجام می‌شود، طوری که این فضاسازی در راستای شکل، نوع بیان و نزدیکی به ایده کارگردان باشد. طراح صحنه در گفت و گو با کارگردان به المان‌های خاصی می‌رسد که از مجموعه آن نسبت به ایده طراح و خواست اثر طراحی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایده اصلی اثر با کارگردان است گفت: کارگردان با وجود طراح صحنه به فضاسازی کمتر فکر می‌کند و از طراح می‌خواهد این کار را انجام دهد و ذهنیتی جدید ارائه دهد.

احصایی عنوان کرد: در طراحی صحنه نمایش "راهزنان" نیز چون قرار بود دو نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود و ایجاد فضایی خلوت، با توجه به نمایشنامه و مواردی که مد نظر کارگردان بود ساخت فضا انجام شد.

نمایش "راهزنان" نوشته "فردریک شیلر" نمایشنامه نویس آلمانی معروف به (شکسپیر آلمان) به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با طراحی صحنه سیامک احصایی از 30 شهریور ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/54/53