به گزارش هنرآنلاین، سید مهدی سعیدی ساروی صبح امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث گرانبها برای نظام اسلامی است، گفت: باید از ارزش‌های آن صیانت کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در هفته دفاع مقدس، ترویج روح دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، روح ازخودگذشتگی و فرهنگ بسیجی به ویژه برای نسل جوان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی طلایی است تا رشادت‌ها و جانبازی‌های جوانان کشور به تصویر کشیده شده و با نگاهی متفاوت نکات برجسته آن به نسل سوم انقلاب منتقل شود.

سعیدی با بیان اینکه جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ فیزیکی است، گفت: در جبهه جنگ نرم ارزش‌ها مورد هدف قرار گرفته تا جوانان و نوجوانان ما را از ولایت و ارزش‌های اسلامی دور کنند که در این بین باید با هوشیاری هرچه تمام‌تر به مقابله با تهدیدات جنگ نرم پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری همچنین با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در دفاع مقدس عنوان کرد: در این برهه از زمان که استکبار جهانی تمام توان خود را برای ضربه‌زدن به این نظام بکار گرفته نقش رسانه‌ها به عنوان سربازان خط فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جدید و آگاه‌سازی جامعه نسبت به تهدیدات جنگ نرم دشمن بسیار خطیر و حساس است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یکی از محوری‌ترین مسائل است که روح ایثار، جوانمردی، شجاعت و شهادت‌طلبی را بیان می‌کند، گفت: به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در راستای انعکاس ارزش‌های آن دوران، بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های حماسه‌آفرینان این دوران طلایی ویژه برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزاری همایش جنگ نرم، اجرای نمایش‌های خیابانی و برگزاری عصر شعر و خاطره را از مهم‌ترین این برنامه‌ها نام برد.

وی دیدار با خانواده‌های شهدا، تهیه و چاپ بروشور و اجرای تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس این اداره است.

سعیدی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های آینده‌ساز انقلاب اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در سطح جامعه و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/