جلال معیریان طراح چهره پردازی با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین درباره شکایت خود از تهیه کنندگان پروژه"بانویی از ماه"گفت:ابتدای فروردین ماه سال 90 بود که حمید گلیان من را برای طراحی چهره پردازی فیلمی دعوت به کار کرد و وقتی برای عقد قرارداد به آنجا رفتم ، دیدم قراردادی که که خودشان سفید امضا کرده اند برای امضا جلوی من گذاشتند و من به خاطر دوستی قدیمی که با کارگردانان این پروژه داشتم و به اعتبار ایشان این قرارداد را امضا کردم و قرار بر این شد که ماهی 20 میلیون تومان به عنوان دستمزد برای طراحی گریم و اجرای گریم سه بعدی جهت گروه چهره پردازی دریافت کنم.

چهره پرداز"مرگ یزدگرد"افزود:ماه اول فیلمبرداری راس موعد بیست میلیون تومان پرداخت شد.در ماه دوم سه روز مانده به موعد پرداخت دستمزد،چکی برای هفده روز دیگر به من داده شد که در سر رسیدش نقد نشد و با توجه به این موضوع گفتم فیلمبرداری فیلم را رها می کنم،خانم فاطمه آقا گلیان سرانجام چک را نقد کرد.اما از ماه سوم هیچ خبری از دستمزد نبود تا اینکه پس از چهار ماه به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و بد اخلاقی های تهیه کنندگان فیلم،فیلمبرداری متوقف شد و من از همان زمان تا به حال پی گیر دریافت حقوق خود هستم.

چهره پرداز"سرب"تصریح کرد:تاکنون به هیاتهای حل اختلاف و داوری مختلفی از جمله هیات داوری اتحادیه تهیه کنندگان مراجعه کرده ام و حتی آقای شمقدری دستور رسیدگی و پرداخت حقوق حقه من و سایر عوامل چهره پرداز را داده اند.در تمام این جلسات هم نماینده برادران آقا گلیان(آقای محمدی)حضور داشته و با اینکه ایشان چند بار تعهد داده که این پول پرداخت می شود اما تاکنون به حکم هیات داوری اتحادیه تهیه کنندگان که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آن را تایید کرده هیچ ترتیب اثری داده نشده است و این موضوع بسیار عجیب است.

طراح چهره پردازی"کمال الملک"گفت:چندی پیس فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری فیلم پیش من آمد و گفت به همراه تعدادی از عوامل فیلم قصد شکایت دست جمعی از تهیه کنندگان را دارند و من هم با وجود اینکه یک سال است پی گیر شکایت شخصی خود از برادران آقا گلیان هستم،برای احقای حقوق سایر عوامل فیلم قبول کردم که دی این شکایت نیز با آنها همراهی کنم.

معیریان با ابراز ناراحتی از رفتار فراقانونی این تهیه کنندگان گفت:بی اعتنایی برادران آقا گلیان در اجرای قانون واقعا جالب است.چگونه کسی می تواند به حکم صادر شده از سوی یک نهاد قانونی مرتبط با سینمای کشور که دادگستری هم آن را تایید کرده بی اعتنا بود و قانون را نادیده گرفت.ساختار موسسه آنها هم به نوعی مافیایی است و اصولا نمی توان با این برادران صحبت کرد.

طراح چهره پردازی"سارا"در پاسخ به سوالی در مورد احتمال مشکل مالی این برادران که باعث شده نتوانند حقوق عوامل خود را پرداخت کنند،گفت:این احتمال را کاملا رد می کنم و مطمئن هستم هیچ مشکل مالی در موسسه گلیان تصویر وجود ندارد."قهوه تلخ"سود بالایی برای این موسسه داشته است و توقف تولید ان هم به خاطر خلف وعده این برادران در پرداخت پول به عوامل این سریال بوده است.دروغگویی برادران آقا گلیان بزرگترین مشکل کاری آنها است.

این طراح چهره پرداز پیشکسوت در مورد فعالیتهای اخیر خود گفت:این روزها مشغول کار در پروژه ای به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی آقای سهراب پور هستم که قبلا فیلم"ارمغان تاریکی"را با این گروه کار کرده ام.

این فیلم انیمیشن سینمایی از اواخر مردادماه سال 90 به دلیل مشکلات مالی تاکنون متوقف شده‌است. "بانویی از ماه" اولین فیلم بلند سینمایی الهام قره‌خانی و مهرتاش مهدوی است که تهیه‌کنندگی آن برعهده مجید و حمید آقاگلیان است.

الهام قره‌خانی نگارش فیلمنامه را برعهده داشته است. در این فیلم نیکی کریمی، ماهایا پطروسیان، جمشید مشایخی، محمدرضا گلزار، فردوس کاویانی، رامبد جوان، فاطمه معتمدآریا و.... بازی می‌کنند.

پایان پیام/