به گزارش هنرآنلاین، قباد میمنت‌آبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور اعضای آن در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد به برنامه‌های دهه کرامت در کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: به منظور برگزاری بهتر برنامه‌های این دهه ستاد گرامیداشت دهه کرامت در قالب شش کمیته در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: اعضا و مسئولان هر کدام از کمیته‌های پشتیبانی و اجرا، برنامه‌ریزی و نظارت، اطلاع‌رسانی، ترویج و تبلیغات و سازمان‌های مردم نهاد معرفی و وظایف هر کدام مشخص شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کردستان با عنوان اینکه علاوه بر برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی دهه کرامت در تمامی استان‌های کشور، هر استان نیز به صورت اختصاصی یک برنامه اجرا می‌کند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته جشنواره موسیقی در کردستان در راستای ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برگزاری جشنواره شعر کردی در این استان برای نخستین بار مورد توجه قرار گرفته و تمامی برنامه‌ها و تدارکات لازم برای اجرای هرچه کیفی این کار فرهنگی مهیا شده است.

به گفته وی، در نخستین گام ستاد اجرای این جشنواره تشکیل و تمام برنامه‌های لازم برای اجرای آن انجام شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، افتتاحیه این جشنواره در اول مهرماه امسال در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار و اختتامیه آن نیز در مجتمع فجر برگزار می‌شود.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی آثار فاخر ادبی شعرای کرد مسلمان داخل و خارج کشور و ارادت ویژه آنان به امام رضا(ع) و خاندان رسول‌الله(ص) برای نخستین بار در ایران اسلامی و حتی جهان اسلام در کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی و مملو کردن فضای جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومین از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته میمنت‌آبادی، هم‌افزایی بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، تعامل شعرا و فعالان فرهنگی، ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، تقویت همبستگی و وحدت اسلامی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

وی از درج تمامی اشعار رسیده به این جشنواره در سایت ارشاد اسلامی و چاپ اشعار برگزیده جشنواره در قالب کتابچه‌ای خبر داد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های دهه کرامت در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ کرامت در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری ویژه برنامه اختتامیه جشنواره کرامت توسط سازمان‌های مردم نهاد در سنندج، تشکیل کمیته‌های همتراز دهه کرامت در شهرستان‌ها استان، معرفی حضرت هاجر خاتون در تمامی برنامه‌ها و حضور افراد شفا یافته توسط امام رضا(ع) و غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های دهه کرامت در سطح استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت دهه کرامت در دانشگاه‌های سطح استان و تکثیر صلوات خاص امام رضا(ع) در ادارات مختلف و سرکشی و عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های این دهه در سطح استان برشمرد.

انتهای پیام/