غلام علمشاهی، مدیر انتشارات آوای نکیسا در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره وضعیت اقتصاد و نشر آثار موسیقی گفت: به طور کلی صنعت موسیقی در حال تعطیلی است زیرا در این حوزه سرقت هنری بسیار زیاد شده است. همچنین سرقت هنری مخاطبان با کپی و دانلود باعث شده است تا هر اثر موسیقایی را با دلهره روانه بازار موسیقی کنیم.

مدیر انتشارات آوای نکیسا در ادامه افزود: هم اکنون بازار موسیقی در وضعیت نامتعادلی قرار دارد و هنرمندان نمی توانند به راحتی آثار خود را منتشر کنند.همچنین انتشار آثار موسیقایی بازدهی مطلوبی ندارد و اگر بخواهیم یک کار موسیقایی خوب ارائه دهیم باید با سرمایه شخصی خود این کار را انجام دهیم که با شرایط فعلی این موضوع امکان پذیر نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط بازار موسیقی روز به روز در حال افت و زوال است که این موضوع به اهمیت ندادن مخاطبان و طمع هنرمندان مربوط می شود زیرا مدتی است که خوانندگان مطرح پاپ بسیار هزینه های سنگینی را درخواست می کنند که این کار فقط ضرر و زیان برای تولید کنندگان را در پی خواهد داشت.

غلام علمشاهی با اشاره به اینکه دیگر مانند گذشته انگیزه ای برای تولید آثار موسیقایی نیست، افزود: تولید آثار موسیقی دچار هرج و مرج شده است زیرا محور مشخصی برای این کار وجود ندارد و هر کسی مبلغی را طلب می کند، این موضوع سبب شده است انتشارات آوای نکیسا به عنوان یکی از هزاران شرکت انتشاراتی از تولید اثر موسیقایی صرف نظر کند.

وی با اشاره به اینکه فروش آثار در سوپرمارکت ها ضربه های جبران ناپذیری را به تولید آثار و شرکت های تولید کننده وارد کرده است، خاطرنشان کرد: من از همان اول با فروش و توزیع سوپرمارکتی مخالف بودم زیرا به نظر من نباید یک کار فرهنگی را در کنار مواد غذایی و... بفروشیم، همچنین این کار در شان آثار ارزنده هنرمندان نیست.

علمشاهی در پایان تاکید کرد: در موسیقی دچار تهاجم فرهنگی شده ایم زیرا در کشور ما مخاطبان اصلا از فرهنگ خودمان حمایت و پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل است که روز به روز به سقوط فرهنگی نزدیک می شویم.

پایان پیام/46