به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا کمره ای افزود :نمایشگاه لوگوتایپ و پوستر برگرفته از نام حضرت محمد(ص) حرکتی هم گام با مسلمانان جهان و در پاسخ به هتاکان به ساحت پیامبر اسلام و اقدامی اعتراضی نسبت به این حرکت است.

وی افزود:تا امروز هیچ اقدام عملی درعرصه تجسمی در تکریم نام و جایگاه پیامبر اسلام انجام نشده و تنها به صدور بیانیه اکتفا شده است. از این رو موسسه مکعب هنر بر آن شد تا با برگزاری نمایشگاهی نسبت به این اقدام موهن این فیلمساز واکنش نشان دهد.

رییس انتشارات مشق هنر درباره این نمایشگاه توضیح داد:از میان یک هزار و 500 اثری که با موضوع نام پیامبر به جشنواره بسم الله ارسال شده بود،50 اثر برتر طراحان گرافیک که دارای ویژگی های هنری اند، برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب شده اند.

کمره ای یادآورشد:این آثار درقالب کتاب نیز چاپ و منتشر شده، ضمن اینکه به صورت پوستر نیز در اختیار نهادها و موسسات دولتی قرار خواهد گرفت.به گفته وی، این آثار در ابعاد 50 در 50 و به صورت تمام رنگی هستند.

کمره ای زمان افتتاح این نمایشگاه را از چهارشنبه 29 شهریورماه اعلام کرد و گفت:دریک حرکت نمادین این 50 اثر پوستر و لوگوتایپ تا میلاد پیامبرعشق و رحمت که بهمن ماه امسال است، بر یکی از دیوارهای نگارخانه ترمه باقی خواهد ماند. مدیر موسسه مکعب هنر توضیح داد:زبان بصری و هنری یکی از بهترین راه ها برای انتقال پیام و دیدگاه است که به خاطر ویژگی های آن از اثرگذاری بسیاری برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه و انتشار پوسترها و لوگو تایپ های آن در فضای مجازی بتواند نام و جایگاه رفیع پیامبر اسلام در میان مسلمانان را به نمایش بگذارد.

مصطفی ابراهیمی،مریم نصرتی،زینب مهرآباد،ایمان اباذری،فاطمه اسلامی کتابچی و شعیب عبدالحسینی از هنرمندانی هستند که آثارشان در قالب این نمایشگاه عرضه شده است. انتهای پیام31/34