به گزارش هنرآنلاین، رضا ابوذر گفت: من سینمای حال حاضر را به چاقو تعبیر می‌کنم؛ همان گونه که اگر از چاقو درست استفاده نشود دست را می‌برد و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد مفید خواهد بود، سینما نیز می‌تواند نقش سازندگی و یا تخریبی داشته باشد.

ابوذر با بیان اینکه سینما بر مخاطبان و به خصوص جوانان که مخاطبان اصلی سینما هستند تاثیرات غیر قابل انکاری دارد، خاطر نشان کرد: سینما با پرداختن به فیلم‌های اصولی و کارشناسی شده می‌تواند از بروز برخی انحرافات اخلاقی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: وقتی ما بحث فرهنگ سازی و مهندسی سینما و همچنین قانونی برای ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی نداشته باشیم و به هر فیلمی اجازه اکران در سینماها را بدهیم به بیراهه رفته‌ایم و آن وقت تاثیر سوء بدحجابی، دیالوگ‌های منفی و نامتعارف، روابط نادرست زن و شوهر و دختر و پسر که در فیلم‌های سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود را بر روی جوانانمان به وضوح خواهیم دید.

ابوذر، سینماگران را به عنوان متولیان فرهنگ در کشور دانست و افزود: اگر هیچ قانونی از سوی این متولیان فرهنگ در جامعه در خصوص اکران فیلم‌های سینمایی و حتی تلویزیونی که جنبه عمومی‌تری دارد وجود نداشته باشد، آثار سوء مدگرایی، مدل سازی ظاهری، روابط خارج از ضابطه و ... هر روز بیشتر از روز پیش در بین جوانان ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

معاون انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بالای سینما در شکل دهی افکار مثبت و زندگی ضابطه‌مند، گفت: اگر راهکار، قوانین و مقرراتی برای تولید فیلم‌های سینمایی در خصوص بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری، فیلم نامه و ... تدوین شود و فیلم‌ها طبق آن مقررات ساخته شود سینما می‌تواند تاثیر مثبت خود را بر جامعه و به خصوص جوانان به عنوان اصلی‌ترین مخاطب سینما داشته باشد.

انتهای پیام/