به گزارش هنرآنلاین، شاهین ایل‌بیگی‌پور در نشست کمیته میراث فرهنگی این اداره‌کل با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد بازدید از اول سال تا پایان مردادماه جاری صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه ‌بر این تعداد بازدید صورت گرفته، 260 گردشگر خارجی نیز با حضور در این استان از موزه‌های تاریخی بازدید کردند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تعداد بازدیدکننده از موزه‌های این استان 47 هزار و شش نفر آن‌ها از موزه فرهنگی تاریخی چالش‌تر، هشت هزار و 312 نفر از موزه امیر مفخم بختیاری، پنج هزار و 66 نفر از موزه باستان‌شناسی شهرکرد و چهار هزار و 759 نفر از موزه آب کوهرنگ بازدید کرده‌اند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای فرهنگ غنی و تاریخی است که ضروری است این فرهنگ و تمدن باسابقه به مردم کشور و گردشگران خارجی بیش از پیش ارائه و عرضه شود.

به گفته ایل‌بیگی‎پور، آشنایی هرچه بیشتر مردم با مکان‌های تاریخی، معرفی هرچه بیشتر موزه‌ها و اشیای تاریخی برای نسل جوان و کودکان و حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی استان از جمله آثار و نتایج بازدید گردشگران از موزه‌ها و آثار تاریخی است.

وی همچنین از پیشرفت 80 درصدی مرمت و بازسازی مسجد جامع چالشتر در این استان خبر داد و گفت: مرمت و بازسازی این مسجد از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است.

ایل‌بیگی‌پور با بیان اینکه مرمت و بازسازی این مسجد با دو هزار و 500 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است، گفت: ساماندهی و احیای کف‌سازی، استحکام بخشی و احیای بدنه‌ها، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، مرمت و بازسازی متعلقات چوبی، مرمت و استحکام بخشی تزیینات کاشی هفت رنگ، پی بندی، تجهیزات، حذف الحاقات نامناسب، تعمیر و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی از جمله مراحل مرمت و بازسازی این مسجد است.

انتهای پیام/