به گزارش هنرآنلاین، ابوالحسن حیدری اظهار کرد: این نمایش هم‌زمان با میلاد کریمه اهل بیت علیهم‌السلام، حضرت فاطمه معصومه (س) نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی رسماً آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی تالارهای حافظ و گلشن بجنورد برای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اظهار کرد: طی نوبت صبح نخستین روز از این جشنواره "صدای قدم‌های قطار" به کارگردانی "غریب منوچهری" از استان اردبیل و "ماه در چاه" کاری از "محمد رسائلی" از استان گیلان به روی صحنه می‌رود.

به گفته حیدری، نمایش "غروب سرد مشهدی " به کارگردانی "علی حاج عسگری" از استان گیلان در تالار حافظ و "دوچرخ موازی " کاری از "عباس جانفدا " از استان خراسان رضوی نیز در نوبت بعد از ظهر در تالارهای بجنورد به صحنه خواهد رفت.

وی افزود: همچنین دو اثر نمایشی "منهای یک" به کارگردانی "محمد زوار بی ریا" و "در همین نزدیکی" کاری از "امیر حجازی" از استان آذربایجان شرقی در نوبت صبح روز دوم و نیز "عوض بدلو " به کارگردانی "محمد حسن‌زاده" از خراسان رضوی و "فقط به اندازه یک سلام" به کارگردانی "مائده وحید" و "احسان جانمی" از استان اصفهان در نوبت عصر همان روز به ترتیب در تالارهای حافظ و گلشن بجنورد اجرا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: همچنین در صبح روز سوم جشنواره نیز شاهد اجرای "هفت دریا شبنمی" به کارگردانی "رضا حسینی" از خراسان رضوی در تالار حافظ شهرستان بجنورد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: آثار نمایشی مذکور توسط هیئت داوران متشکل از "سعید پورصمیمی"، " رضا بابک" و "حسین مسافر آستانه" داوری می‌شوند و بر اساس برنامه قرار است تا آیین اختتامیه این جشنواره عصر پنج شنبه همین هفته در تالار گلشن بجنورد برگزار شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی انتشار کتاب جشنواره، برپایی نمایشگاه عکس از تئاترهای به نمایش درآمده در طول سه دوره برگزاری جشنواره رضوی در خراسان شمالی و نیز نمایشگاه عکس از آثار نمایشی این دوره از جشنواره را از برنامه‌های جنبی اعلام کرد.

به همین گزارش، نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 28 تا 30 شهریور ماه به میزبانی خراسان شمالی و با اجرای 9 گروه نمایشی منتخب برگزار می‌شود.

خراسان شمالی این جشنواره را برای چهارمین بار میزبانی می‌کند.

هم اکنون دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی استقرار دارد.

انتهای پیام/