به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد سعیدی ساروی در نشستی خبری درباره برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران، اظهار کرد:‌ این جشنواره با رویکرد حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و در راستای فراگیر شدن تئاتر ملی در حالی برگزار می‌شود که 13 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه از میان این آثار پس از بازبینی، هشت نمایش به جشنواره راه یافتند، گفت: این جشنواره از روز گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و نمایش‌ها در جلسات تخصصی، نقد و بررسی می‌شوند.

سعیدی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر با حضور داریوش فردبیان، استاد پیشکسوت تئاتر کشور، تصریح کرد:‌ این کارگاه آموزشی مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه 22 گروه تئاتر در شهرستان ساری فعالیت می‌کنند، متذکر شد: از این میان، 9 گروه در طرح استقرار گروه‌های نمایشی کشور به ثبت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ آثار منتخب بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه می‌یابند.

سعیدی با بیان اینکه آثار هنرمندان ساروی به جشنواره‌های مختلف راه یافته است و موفق به کسب رتبه شدند، یادآور شد: نمایش "کسی در این حوالی مرا می‌خواند" کار برتر جشنواره تئاتر استانی تیرنگ و نمایش وارد شده به جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه است.

وی با اشاره به اینکه نمایش "عطسه ارباب اقیانوس" که منتخب جشنواره تیرنگ است، گفت:‌ این نمایش در مرحله بازبینی جشنواره منطقه‌ای ماه قرار دارد و امیدواریم این نمایش هم به جشنواره ماه راه یابد.

سعیدی درباره بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران، اظهار کرد: از روز گذشته نمایش‌های "قصه مرگ ماهان"، " من، شیرین و وودی آلن"، " شکلک"، "مجلس نامه" و " مرگ در روز یک دسامبر" به اجرا درآمده‌اند و بعداز ظهر امروز هم نمایش " دعوت به همکاری" به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: فردا در روز آخر جشنواره دو اثر " تولدت مبارک سامی" و "رستگاری روی تپه یازدهم" فردا به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر مازندران ساعت 16 امروز سه‌شنبه، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/