به گزارش هنرآنلاین، در مراسم اختتامیه این جشنواره فرماندار و جمعی از مسئولان بهار، مدیرکل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان حضور داشتند.

در این آئین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: جشنواره خوشنویسی استان همدان در دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی برگزار شد.

فتح الله ضابطی احمد افزود: با انتشار فراخوان جشنواره 167 اثر خوشنویسی متعلق به 82 هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که در این میان 33 نفر از همدان، 16 نفر از بهار، 16 نفر از تویسرکان، 8 نفر از ملایر، 6 نفر از اسدآباد، 4 نفر از رزن، 5 نفر از کبودرآهنگ و 3 نفر از نهاوند متقاضی شرکت در جشنواره بودند.

وی ادامه داد: 155 اثر برگزیده جشنواره برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد و هیئت داوران با بررسی آثار در بخش نمایشگاهی و کارگاه‌هایی که صبح روز 26 شهریور ماه برگزار شد، برگزیدگان جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ را معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: خط اسلامی در زیبایی و جمال، سلامت و معنویت در میان هنرهای اسلامی سرآمد و پیشرو است.

خسرو بیات گفت: هنر خوشنویسی هیچ گاه مبتذل نبوده و نشده و هرگز به خدمت طاغوت در نیامده است و هیچ محسوسی که حواس او را درک کند نیست مگر آنکه با خط و کتابت و نوشتن محفوظ و به دیگران منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: در اهمیت و ارزش خط همین بس که حضرت حق به قلم قسم خورده و به همین جهت است که خط، هنری مقدس و برتر از همه هنرهای دیگر است.

در ادامه این مراسم امام جمعه شهر بهار در خصوص اهمیت خطاطی در آینه روایات به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر نوشته شما بر اساس حق و خوش خط باشد بر روشنایی آن حق و حقیقت می‌افزاید.

در پایان از خانواده شهید عزت الله پیش خورد و علیرضا مجیدی از هنرمندان خوشنویس شهرستان بهار تجلیل به عمل آمد و در ادامه بیانیه و آرای هیئت داوران متشکل از سید عطاءالله سرمدی، سید علی سجادی، سید جعفر سجادی،احمد تیموری و نظام علی مرادی قرائت شد.

بر این اساس در بخش نمایشگاهی رشته نستعلیق مرتضی شعبانی از همدان لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را از آن خود کرد.

در این بخش در رشته شکسته نستعلیق علی اکبر جمشیدیان به عنوان نفر برتر معرفی شد و در رشته ثلث بخش نمایشگاهی نیز جواد مومنی از همدان تندیس جشنواره و لوح تقدیر و جایزه نقدی را به خانه برد. در رشته نسخ بخش نمایشگاهی هیئت داوران هیچ‌کس را حائز رتبه برتر ندانست.

در بخش کارگاهی رشته نستعلیق، تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی به بهزاد نوعی از بهار رسید و مهدی سهرابی و محمد مهدی اسماعیلی از همدان در این بخش به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

در بخش کارگاهی رشته نستعلیق کریم حمیدی از اسدآباد تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی رتبه اول را از آن خود کرد و کیوان کاظمی از همدان و اکبر ملکی از اسدآباد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش کارگاهی رشته ثلث علی سلطانی از همدان به عنوان نفر اول معرفی شد و مرتضی خوش اندام از بهار و مهتاب قنبری راد از رزن به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

در بخش کارگاهی رشته نسخ علی سردار زاده از همدان اول شد و هیئت داوران در این بخش کسی را حائز رتبه دوم و سوم ندانست.

این جشنواره با اجرای تک نوازی هنرمندان موسیقی شهرستان بهار به پایان رسید.

انتهای پیام/