به گزارش هنرآنلاین، عباس سالاری در مراسم افتتاح استودیو صدابرداری حوزه هنری کرمان که با حضور کریم مهرشاد معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری کرمان، مجید مصلحی مدیر کل امور مجلس و استان های حوزه هنری کشور، بهنام سعیدی فرماندار کرمان، سلطانی مدیر کل روابط عمومی استانداری و جمعی از هنرمندان برگزار گردید اظهار داشت:وجود استودیو صدابرداری در حوزه هنری استان کرمان یکی از نیازهای 100 درصد در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه بخشی از کار حوزه هنری موسیقی و فیلم‌سازی است و ما باید هزینه‌های زیادی بیرون حوزه انجام می‌دادیم، سال 89 کلید ساخت استودیو صدابرداری حوزه هنری زده شد و قرار بود در بهمن همان سال به بهره‌برداری برسد که به دلیل کمبود بودجه ‌به تعویق افتاد.

سالاری ابراز کرد: در سال جاری از اعتبارات ارتقاء شاخص های فرهنگی با کمک مسئولان استان‌ 35 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت و با همین مبلغ کا آکوستیک استودیدی یاد شده به اتمام رسید

وی گفت: با افتتاح این استودیو در بعضی از بخش‌ها حوزه‌ هنری کرمان فعال‌تر می‌شود ‌تا به حال به دلیل نبود امکانات توان تولید نمایش رادیویی وجود نداشته است‌ و از ابتدای سال 92 شاهد تولید نمایش رادیویی در حوزه هنری کرمان خواهیم بود.

سالاری بیان کرد: با افتتاح این استودیو تولید موسیقی در حوزه هنری شتاب بیشتری می‌گیرد

وی افزود: با توجه به صرفه‌جویی‌های که از این پس در هزینه‌های صدا‌برداری صورت می‌گیرد، تولید آثار شتاب بیشتری می‌یابد و این استودیو امکان دوبلاژ فیلم را نیز دارد و با توجه به اینکه از بخش‌های دیگر می‌توانیم سفارش بگیریم خود استودیو می‌تواند درآمد‌زایی کند و این درآمدها صرف تولید اثر در حوزه هنری کرمان می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: از ابتدای سال جاری حوزه هنری کرمان توانسته هر ماه یک فیلم تولید کند، متوسط فیلم داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن در حوزه هنری کرمان تا به امروز چهار فیلم در طول سال بوده است.

وی عنوان کرد: در زمینه هنرهای نمایشی در شش ماه نخست سال جاری شش نمایش را تولید کرده‌ایم در حالی که متوسط تولید نمایش در حوزه هنری کرمان سالانه دو نمایش بوده است.

انتهای پیام/