به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مدتها است بحث وجود یا عدم وجود خانه سینما در محافل سینمایی مطرح است و از زمان شروع زمزمه‌های انحلال این خانه که در نهایت منجر به صدور دستور توقف فعالیت‌های این خانه شد تا امروز که فعالیت‌های خانه سینما متوقف است و شورایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول ساماندهی صنوف صنفی است، این زمزمه ها همچنان در سطح محافل سینمایی به گوش می رسد.

اعضای هیات مدیره خانه سینما مدتها است در تلاش برای روشن شدن وضعیت این خانه هستند و جلسات متعددی را نهادها و اشخاص مختلف برگزار کرده اند تا بتوانند یا فعالیهای این خانه را به حالت عادی در بیاورند یا تکلیف وجود و عدم وجود این خانه روشن شود و آخرین این دیدارها دیداری با رییس جمهور (رییس شورای عالی سینما) در هفته گذشته بود.

اما امروز "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به گزارش مورخ 21 مرداد 91 دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری پیرامون تصمیم و رأی نهایی آن هیئت درباره تعطیلی دائم خانه سینما ضمن تأیید و ابراز مراتب، تصریح کرد با جمیع بررسی‌های به عمل آمده، دلیل موجهی که موجب نقض رأی آن هیئت شود‌، مشاهد نگردید.

در پی این موضوع با فرهاد توحیدی عضو هیات مدیره خانه سینما تماس گرفتیم و او به خبرنگار هنر آنلاین گفت:این گزارش را قبلا دیده بودیم و موضوع آن به قبل از دیدار اعضای هیات مدیره خانه سینما با رییس جمهور باز می گردد.

رییس کانون فیلمنامه نویسان در ادامه افزود:با توجه به این گزارش و وقایعی که اخیرا در مورد خانه سینما رخ داده،فردا صبح هیات مدیره خانه سینما تشکیل جلسه خواهد داد تا بررسی های خود را در این موارد انجام دهد.

باید دید سرانجام چه اتفاقی پس از جلسه فردا در مورد ادامه حیات خانه سینما می افتد و آیا این خانه می تواند به حیات خود ادامه دهد یا سرانجام تعطیل خواهد شد.

پایان پیام/