به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،آلبوم کلاسیک "ساکن روان" با مجموعه ای از آهنگهای ساخته شده توسط احسان غلامی بیرقدار توسط موسسه فرهنگی هنری آواخورشید منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

خواننده این آلبوم که جدیدترین اثر گروه "لغزش عارفانه " است ؛ احسان غلامی بیرقدار است که به همراه بصیر فقیه نصیری آهنگسازی آن را انجام داده و تنظیم کرده است.

بر اساس این گزارش اشعار استفاده شده در این آلبوم از میان اشعار شاعرانی همچون احمد شاملو، فروغ فرخزاد، م. آزاد، کیومرث منشی زاده، یداله رویایی، منوچهر نیستانی، پرویز ناتل خانلری و رامین غلامی بیرقدار انتخاب شده است.

بصیر فقیه نصیری (پیانو)، ناصر رحیمی (فلوت)، علی جعفری پویان (ویلن)، ایمان جعفری پویان (کلارینت)، سهیل فقیه نصیری (گیتار)، آرش پژند مقدم (سازهای کوبه ای) این آلبوم را نواخته اند.

تنها انسان گریان نیست، انسان،آغاز یک پایان، میوه های ملال،سلام ماهی ها، اما، اگر بهار نیاید،غزل 2،سیاه،چنین یگانه که خواهد بود؟، بودن، بر سرمای درون،بی تو خاکسترم، نامه ای به تهران،ترانه ام برای تو وآفتاب می شود عنوان قطعات این آلبوم هستند

خواننده این آلبوم به منظور معرفی آن در شناسنامه اش نوشته است: آلبوم "ساکن روان" به گونه ای رنگ آمیزی موسیقایی اشعار مدرن فارسی محسوب می شود و سعی کردیم تا برداشت خود را از این اشعار برای مخاطبمان اجرا کنیم. مخاطب در این آلبوم با فضایی آرام مواجه خواهد شد و حتی زمانی که موسیقی اعتراض گونه روایت می شود، باز هم فضا آرام است و در این راستا از اشعار احمد شاملو، فروغ فرخزاد، م. آزاد و... بهره برده ایم... کلارینت، ویلن و گیتار در این اثر با یکدیگر همنوازی می کنند، اما ساز اصلی ما پیانو است که توسط بصیر فقیه نصیری نواخته می شود و بنده نیز اشعار را خوانده ام.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: سعی کردیم حس و حال و برداشت شخصی مان را در اشعار مدرن به صورت موسیقی بیان کنیم و به هیچ وجه به خاطر فروش بیشتر در بازار، موسیقی مان را تغییر ندادیم. اما برای مخاطبانمان ارزش قائل هستیم و دوست داریم این اثر به گوش مخاطب واقعی اش برسد. موسیقی این آلبوم موسیقی تنهایی است و به گونه ای که مخاطب بخواهد در شلوغی و یا به صورت تفننی به آن گوش بسپارد، تعریف نشده است. این در حالی است که موسیقی و کلام این آلبوم قابل تأمل است.

پایان پیام/43