به گزارش هنر آنلاین، هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین نهادها و سازمان‌های فرهنگی هنری در بیانیه‌‌ها و گفت‌وگوهای جداگانه‌ای انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را محکوم کردند.

متن این بیانیه‌ها و گفت‌وگوها در پی می‌آید:

* بیانیه بیش از 100 سینماگر

بیش از صد تن از هنرمندان و سینماگران طی بیانیه‌ای مشترک ساخت فیلم ضداسلامی توسط فیلمساز آمریکایی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام (ص) را محکوم کردند.

متن این بیانیه که توسط جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس و مشارکت اعضای هیئت انتخاب و داوری و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره آماده شده، به این شرح است: اندیشه‌های نژادپرستانه حاکم بر جهان غرب وقتی نتوانست از فرقه‌سازی ریز و درشت در جهان اسلام به اهداف خود برسد، چند سالی است که نوک پیکان حملات خود را متوجه چهره تابناک و الهی پیامبر بزرگ اسلام(ص) کرده است. آن‌ها می‌خواهند از سیمای درخشان جهان انسانیت که دین آسمانی‌اش بیشترین معارف و آموزه‌های ضدنژادپرستانه را به انسانیت عرضه کرده است، انتقام بگیرند. از سلمان رشدی، تا کاریکاتورست دانمارکی و تا آن کشیش هتاک و تا همین فیلم ضدانسانی کارگردان آمریکایی، همه و همه سکانس‌هایی از این فیلمنامه ضدبشری می‌باشند.

خانواده سینمای ایران، ضمن محکوم کردن این‌گونه اقدامات، از هنرمندان سینماگر سایر کشورها به‌ویژه آمریکا می‌خواهد تا با محکوم کردن سازندگان و حامیان این فیلم اجازه ندهند تا نژادپرستان سیاسی بیش از این سرمایه‌های سترگ جهان بشری را مورد تعرض قرار دهند.

اسامی هنرمندان و سینماگرانی که تاکنون این بیانیه را امضا کردند به این ترتیب است: مسعود جعفری جوزانی، محمدرضا بزرگ­نیا، احمدرضا معتمدی، رسول صدرعاملی، اکبرنبوی، پرویز شیخ­طادی، حمید فرخ­نژاد، سیداحمد میراعلایی، محمدرضا شرف­الدین، سعید ابراهیمی­فر، شهاب­الدین عادل، منوچهر محمدی، داریوش ارجمند، حبیب اسماعیلی، یدالله صمدی، محمدحسین حقیقی، جواد اردکانی، مهدی نادری، مسعود ده­نمکی، علیرضا رئیسیان، علیرضا رضاداد، محسن علی­اکبری، وحید موسائیان، مسعود اطیابی، ابراهیم اصغری، حمید بهمنی، فریدون جیرانی، سعید راد، داریوش بابائیان، محسن مومنی­شریف، محمدرضا جعفری‌جلوه، مهدی فرجی، مجید رجبی معمار، علی­اصغر جعفری، جواد جباری، حبیب­البه بهمنی، عبداله باکیده، جمال شورجه، عباس رافعی، ناصر رفائی، علی روئین­تن، ابوالقاسم طالبی، محمدرضا عرب، بهرام عظیمی، پوران درخشنده، عطاءالله سلمانیان، سعید سعدی، شهرام شاه­حسینی، مینو فرشچی، محمدحسین فرحبخش، عبداله علیخانی، حبیب کاوش، مهدی کرم­پور، محمود گبرلو، حسن نجفی، سید ضیاء هاشمی، مهدی کریمی، فرهاد قائمیان، علی غفاری، جواد نوروزبیگی، محمد نشاط، سیدرحیم حسینی، غلامرضا موسوی، امیرحسین شریفی، محمدهادی کریمی، جابر قاسمعلی، پژمان لشکری­پور، حسن نجاریان، محمدمهدی طباطبایی­نژاد، سهیل جهان­بیگلری، محمدرضا اسلام­لو، محسن امیریوسفی، جواد آرین­منش، احمد مرادپور، ناصر باکیده، محمدتقی فهیم، مهدی عظیمی میرآبادی، نادر طریقت، محسن محسنی نسب، مهرداد غفارزاده، مهدی فیوضی، احمدرضا گرشاسبی، رهبر قنبری، سیدمحمدرضا میرمحمد، علی شاه­حاتمی، انسیه شاه­حسینی، جواد کاسه­ساز، محمدابراهیم معیری، رضا درستکار، ناصر کریمان، ابراهیم کیهانی، محمد صدری، مسعود نقاش­زاده، احمد نجفی، ناصر هاشم­زاده، سیدجواد میرهاشمی، انسیه شاه­حسینی، علی اکبر قاضی­نظام، حسین ترابی، مهدی سجاده­چی، رحمان سیفی­آزاد، سیدفرهاد حسینی، سیدهادی منبتی، مصطفی رستگار، امیرحسین آشتیانی، محمدرضا آهنج، سیدرحیم حسینی، داوود امیریان، حجت قاسم­زاده اصل،حجت­اله سیفی، عبدالرضا اکبری، رضا رویگری، اکبر نبوی، جعفر دهقان، حبیب­الله کاسه­ساز، حسین قنادیان، محسن دامادی، مهدی همایونفر، روح الله سهرابی، محمد مختاری، حسن امجدی مقدم، ابراهیم فیاض، بهمن حبشی، جهانگیرالماسی، محمدرضاشریفی­نیا، علی دهکردی، رضا ایرانمنش، علی­اکبر ثقفی، حسن جوهرچی ، محمود رحمانی، عبدالستار کاکایی، محمد صنعتی، یزدان عشیری، سیاوش حقیقی، علیرضا عاقل زاده، کامران ملکی، رضا رستگار، هاشم ایمانی و محمد خزاعی.

* بیانیه جمعی از تهیه‌کنندگان سیما

همچنین جمعی از تهیه‌کنندگان تلویزیون طی بیانیه‌ای مشترک نسبت به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) واکنش نشان دادند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

اَعوذُ بِالله مِنَ الشّیطانِ الرَجیم

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم

آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ

ما جمعی از اصحاب هنر و رسانه اقدام شیطانی و صهیونیستی توهین و جسارت به ساحت مقدس خاتم‌النبیین حضرت رسول اکرم رحمة للعالمین (صلی الله علیه و آله) را محکوم می‌نماییم.

از خداوند منان می‌خواهیم تا با ظهور حضرت حجت (عج) نور ادب و محبت را به جای گستاخی و توهین بر دل‌ها و زبان‌ها و دیده‌های جهانیان جاری سازد تا از ظلمات جهالت به دریای نور رحمت الهی هدایت شوند.

امضاکنندگان بیانیه: رضا انصاریان، محمدرضا تخت‌کشیان، رضا جودی، محسن چگینی، بهروز خوش‌رزم، مهران رسام، سید‌محمود رضوی، آرمان زرین‌کوب، محمد‌رضا شفیعی، اسماعیل عفیفه، محسن علی‌‌اکبری، محمود فلاح، احمد کاشانچی، محمد مسعود، ایرج محمد، بهروز مفید، مهران مهام و مجید مولایی.

* بیانیه سینماگران ایرانی سرشناس

همچنین، چند تن از سینماگران کشور در واکنش به ساخت فیلم موهن به ساخت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هیچ اندودی در جهان، چهره تابان رسول مهر را نخواهد پوشاند.گمراهانی که در حیات طیبه‌اش بر او خاک و خاکستر باریدند، لبخند مهر نصیب بردند.

گمراهانی دیگر امروز او را آماج تصاویر موهن خود قرار داده‌اند و از هیبت توفان خشم مسلمانان در پستوهای خود خزیده‌اند.

باشد که انوار تابناک رسول مهربانی در آن مغاک تنهایی بر آن‌ها بتابد و بیدارشان کند، برای گمراهان نه مرگ که هدایت آرزو می‌کنیم.

احمد‌رضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا، سیدرضا میر‌کریمی، منوچهر محمدی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، مهدی فرجی، محمد‌مهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی.

* بیانیه هنرمندان تئاتر

همچنین مرکز هنرهای نمایشی، هنرمندان تئاتر در محکومیت فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کردند:

«خبر بس ناگوار است. کژ اندیشان می‌کوشند تا چهره خورشیدوش پیامبر رحمت را با ساخت فیلمی موهن در پس ابرهای تیره ظلمت پنهان کنند و وحدت جامعه بشری را بدین‌سان مورد مخاطره و تهدید قرار دهند.

ما هنرمندان عرصه تئاتر ایران ضمن تأکید بر حقوق بشر و احترام به تمامی ادیان آسمانی؛ این حرکت تفرقه افکنانه و ضد بشری را محکوم ساخته و بنا بر اعتقادات خود، دوستی و احترام به اندیشه یکدیگر را برای تمامی ساکنان زمین آرزومندیم».

به گزارش فارس، در خبر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، اسامی هنرمندان امضاکننده این بیانیه ذکر نشده است.

* بیانیه بنیاد سینمایی فارابی

رسول عشق با آغوشی گشوده و سرشار از محبت، پیمان مهروزری را به ارمغان آورد، تا جهل و کینه و ستم‌گری را از دنیای آدمیان بزداید و حکومت عاشقانه را بگستراند. محمد نبی (ص)، پیامبری که مرام و آیینش جز پرستش خدای بی همتا و دوست داشتن همنوع نیست، در تلخ‌ترین و تاریک‌ترین زمانه‌های بشر، دریچه‌های وسیع نور را گشود و خواب سیاه خفاشان ظلمات پرست را آشفت.

امروز و در عصری که دم زدن از فرهنگ و هنر، مسلکی همه پسند شده تا عوام فریبان دست و قلم را برای نیات ناپاک و دور از کمال خود به کار گیرند، بار دیگر عربده مستانه جهل از حلقوم ناپاکانی برخاست و جاهلی گمراه به امر اربابان گمراه‌تر از خویش، پیامبر عشق را به خیال باطل خود، مورد اهانت قرار داد. غافل از این واقعیت هزاران بار اثبات شده که پیامبر اسلام (ص) و تمام انبیای الهی، در سراسر تاریخ به رغم تلاش بدخواهانه کینه توزان، منزه و مبرا از هر بدی، جایگاهی بی‌مانند در قلب پاک خداجویان دارند.

تردیدی نیست که دین پاک اسلام همانند تمام ادیان الهی راهی است برای دستیابی به صلح و ارامش. بدوم شک جامعه امروز انسانی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، صلح و زندگی مهرورزانه است اما شیاطینی سیاه روی با وسوسه‌های صهیونیستی و استکباری بی‌شرمانه بر طبل نفاق و دشمنی می‌کوبند.

به طور یقین چنین هتاکی‌هایی از سر ضعف و هراس، از سوی اهل هنر بی پاسخ نخواهد ماند و راهکار‌هایی اصیل و متعهدانه، عرصه هنر را به محملی برای پاسخگویی به چنین افکار ناپاکی بدل خواهد کرد.

بنیاد سینمایی فارابی با محکوم کردن اقدام ابلهانه هنرمندنمایان اجیرشده استکبار و با بری دانستن هنرمندان راستین از چنین پلشتی مذبوحانه‌ای، با استعانت از توجهات حضرت حق و در پناه مدد امام زمان (عج)، همچنان آماده همکاری با هنرمندان سراسر دنیا برای گام برداشتن در عرصه بیدارسازی فطرت پاک جهانیان است. امید که در سایه بیرق عدالت خواهی، عصر حاکمیت شعور و عشق آغاز گردد و پلیدان و ظلمات‌نشینان برای همیشه در اعماق سیاهی مدفون گردند.

بک یا رسول الله ...

* بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

هر بار که از سینما بهره‌برداری نامشروع می‌شود، این حقیقت را به یاد می‌آوریم که این هنر صنعت در مناسبات پیچیده جهان امروز تا چه اندازه می‌تواند درخدمت اهداف منحرف قرار گیرد. این نخستین بار نیست که اعتقادات مسلمانان در معرض حمله و توهین قرار می‌گیرد و آخرین بار نیز نخواهد بود. فیلم توهین‌آمیز اخیر که ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را نشانه رفته است، یادآوری می‌کند که سینمای ایران باید به ابزار برّنده ما در عرصه جهانی فرهنگ بدل شود و کنشگر باشد نه منفعل. به یادمان می‌آورد که سینمای ایران می‌تواند با پشتوانه سرمایه‌گذاری، حمایت و تقویت، تمدن و فرهنگ و اعتقادات ما را جهانی کند و انواع هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی را خنثی و بی‌اعتبار سازد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، ساخت و نمایش فیلم توهین آمیز «برائت از مسلمانان» را که مصداق بارز استفاده نامشروع از ابزار سینماست، قویا محکوم می‌کند و امیدوار است سینمای ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مغفول در حوزه‌های تولید و پخش جهانی، پاسخی درخور به تهاجمات خصمانه‌ای از این دست بدهد.

* بیانیه حوزه هنری

حوزه هنری در پی انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، این حرکت کینه‌توزانه و تحریک بر‌انگیز غرب را محکوم کرد.

متن پیام حوزه هنری به شرح زیر است:

سینمای آمریکا و اتاق فرمان آن که در اختیار صهیونیزم بین‌المللی است، سالیان سال است که به زرادخانه‌ای برای حمله به ارزش‌های الهی و انسانی بدل شده است و روزی نیست که فیلم یا فیلم‌هایی تحریک‌آمیز علیه باورهای دینی و اعتقادی بشریت در آمریکا ساخته نشود. چه فیلم‌هایی که ظاهرا داستانسرایی‌های سرگرم‌کننده دارند و چه فیلم‌هایی که در ظاهر و باطن به دین، آیین و انسانیت انسان‌ها حمله‌ور می‌شوند. تاریخ سینمای آمریکا مشحون از آثاری است که در جهت ترویج ارزش‌های آمریکایی، الفبای خیانت به بشریت و اعتقادات دینی و مذهبی را آموزش می‌دهند. از هم پاشیدگی نظام خانواده، ارزش‌های معنوی و الهی در آمریکا به حدی است که نسل امروز این سینما که دست پرورده فیلمسازان ملعون، بی‌دین و مرتد پیشین هستند، به جای هرگونه تعارف؛ و به دور از حیا و بدون ابا از مجازات یا سرزنش دولتمردان آمریکایی، یک راست به سمت بهترین و والاترین برگزیدگان الهی انگشت اهانت دراز می‌کنند و در این اقدام، مسیحی و کلیمی و مسلمان نمی‌شناسند. سینمایی که امروز نگاه ناپاکش را به سوی برگزیده برگزیدگان و خاتم و نگین انگشتری پیامبران الهی گردانده است، پیش از این بی حیایی‌هایش را در حق ادیان دیگر ابراهیمی روا داشته و هر یک را به گونه‌ای مورد بدترین اهانت‌ها قرار داده است.

غافل از این که این آخرین ایستگاه قطار سینمای صهیونیستی آمریکا و آخرین اقدام بی‌خردانه و کینه توزانه دشمنان اسلام است. مسلمانان غیور و جان برکف جهان که این روزها با خیزش بی‌بدیلشان، نقشه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دنیا را عوض کرده‌اند، اجازه نخواهند داد حکومت بی‌خردان بی‌تاریخ آمریکایی و صهیونیستی بر دنیای سیاست و فرهنگ و هنر ادامه یابد. هنرمندان و متفکرین و نسل نواندیش و نورسته مسلمان جهان تمام قد در برابر این بی‌دینی‌ها و بی‌فرهنگی‌ها خواهند ایستاد و جزای کلوخ‌اندازان به ساحت پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه را با سنگی بزرگ و تحمل‌ناپذیر ادا خواهند کرد و ابابیل‌وار، سر و روی کفار و دین ستیزان و سلطه‌جویان را خواهند نواخت.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، به نمایندگی از جامعه هنرمندان مسلمان ایران اسلامی، این ضایعه بزرگ را به همه مسلمانان دنیا خصوصا هنرمندان دردمند و خشمگین و غیور جهان تسلیت می گوید و همه امکاناتش را در راه مبارزه با نظام اسلام ستیز و کینه‌جوی آمریکایی و صهیونیستی به کار خواهد گرفت.

هنرمندان حوزه هنری از همه عزاداران غیرتمند مسلمان می‌خواهند در راهپیمایی روز جمعه حاضر شوند و مشت‌های گره کرده‌شان را به سوی دشمنان دین‌ستیز و کینه توز نشانه روند و گلویشان را به شعار دشمن کوب مرگ بر آمریکا متبرک کنند.

* بیانیه سازمان توسعه سینمایی سوره

شاید آن‌هایی که به زندگی در دنیای تیرگی‌ها خو گرفته‌اند و فراموش کرده‌اند نظام هستی در حرکت به سوی کمال مطلق و روح زیبای خداوندی پیش می‌رود بتوانند با توهین و افترا به بندگان بزرگ و خاص خداوند و برگزیدگان احدیت بخشی از کینه و عداوت خود را با آیین پاک و الهی اسلام آشکار کرده و از این طریق جامعه جهانی را از حقیقت اسلام و آموزه‌های مترقی آن دور کنند، اما ما پیروان این آیین و پیامبر بزرگوارش حضرت ختمی مرتب، می‌دانیم که آن چهره نورانی و پرعطوفت که روزگاری در جامعه جهل زده ظهور کرد و انسان را کرامت بخشید، عاقبت منبع خیر و کمال برای جامعه امروز خواهد شد.

فرزند پاک او روزی ظهور خواهد کرد و بر این تیرگی‌ها خط بطلان خواهد کشید، افسوس که بعضی سردرمداران دنیای امروز که داعیه صلح و تمدن دارند، قوام حکومت و اندیشه خود را در توهین به آرا و افکار دیگران و حمله رسانه‌ای به ادیان آسمانی می‌دانند و هنوز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) را آماج توهین و افترا قرار می‌دهند تا تصورات نادرست خود از این رسول آسمانی و آیین روحانی اسلام را در جهان انتشار دهند.

سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری همچون میلیون‌ها مسلمان و مانند هر انسان آزاده، ساخت فیلم موهن درباره پیامبر بزرگ اسلام را محکوم کرده و امیدوار است عاملان این حرکت به زودی مجازات شوند تا از این پس جامعه جهانی مسلمانان شاهد چنین اقداماتی نباشد.

* بیانیه هیئت ساماندهی صنوف سینمایی

هیئت ساماندهی صنوف سینمایی با انتشار اطلاعیه‌ای، انتشار فیلم آمریکایی- صهیونیستی و موهن علیه پیامبر عظیم آلشان اسلام(ص) را به شدت محکوم کرد.

در این اطلاعیه ضمن محکومیت اقدام اخیر یک فیلمساز ناشناخته در ساخت فیلمی موهن درباره زندگی پیامبر اکرم(ص) و انتشار آن در یکی از شبکه‌های اجتماعی آمده است: این روزها بهره‌گیری شیطنت آمیز از ابزار هنری در توهین به مقدسات و ادیان الهی در حالی به یکی از راهبردهای اساسی و پلید محافل صهیونیستی مبدل گردیده که ندای حقانیت و آزادیخواهی از میان مردم سراسر جهان برخاسته است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: اگر چه دشمنان شیطان صفت با اینگونه اقدامات تحریک آمیز و سخیف،روح و قلب تمامی انسانهای حق طلب را در اقصی نقاط دنیا جریحه دار می سازند، لیکن غافل از فطرت پاک و عدالتخواه بشریت امروزند که هیچگاه مغبون اینگونه فضاسازی های کاذب و دروغین نگردیده و بزرگان ادیان خدایی را همواره به بزرگی می‌ستایند.

هیئت ساماندهی صنوف سینمایی در بیانیه خود به نمایندگی از تمامی اهالی و خانواده بزرگ سینمای ایران که در مقاطع مختلف تاریخی،با درک عمیق از رویدادهای جهانی، فریاد آگاهانه را بر سکوت ترجیح داده است توطئه صهیونیستی اخیر را که جز با سرمایه گذاری دولتمردان آمریکا و حامیان آنها طراحی نشده است،تلنگری شدید بر جوامع هنری دنیا به ویژه فعالان فرهنگی کشورهای اسلامی دانسته است تا با نگرشی ژرف،هجمه های موذیانه دشمن را در عرصه فرهنگ و هنر به حق باور داشته و با هدف خنثی سازی و مقابله با آن نسبت به خلق و آفرینش تولیدات هنری و سینمایی خود بپردازند.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: سینماگران مسلمان و با غیرت ایران اسلامی، ضمن دفاع از ساحت مقدس و معصوم رسول خدا حضرت محمد مصطفی- صلی ا...علیه و آله و سلم- انزجار شدید خود را نسبت به این عمل شنیع ابراز داشته و همزمانی آن با گستردگی موج بیداری و آگاهی در دنیا را نشان از شکست بزرگ دشمنان در عرصه های مختلف مبارزه میان حق و باطل در سراسر گیتی می دانند.

* بیانیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) با صدور بیانیه‌ای ساخت این فیلم و توطئه آمریکایی - صهیونیستی را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا‌، با توسل به سخیف‌ترین روش‌، مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره میان مقدسات عالم یعنی پیامبر گرامی اسلام (ص) را هدف قرار داده است تا اندکی وحشت روز افزون خود از توسعه و گسترش فرهنگ غنی، بشردوستانه و سرشار از معنویت و سعادت اسلام عزیز را چاره کند و با راه اندازی تفرقه و آشوبی دیگر، حرکت مذبوحانه ای را در برابر موج بیداری اسلامی و اقبال جوانان به معارف اسلامی دست و پا کند.

ساخت و نمایش فیلمی توهین‏آمیز نسبت به مقدسات اسلامی و شخصیت گرانقدر رسول گرامی اسلام(ص)، در مقطعی که کشورهای اسلامی و مسلمانان منطقه با رواج بیداری اسلامی، مسیری متفاوت نسبت به گذشته را می پیمایند و روز به روز از گستره نفوذ استکبار در این کشورها کم می شود و همچنین در سالگرد حادثه مشکوک 11 سپتامبر، نمی‏تواند اقدامی انفرادی و شخصی، تنها از سوی یک کارگردان اسرائیلی - امریکایی باشد.

بدیهی است که این اقدامی حساب‏شده از سوی طراحان آشوب و فتنه در میان جوامع اسلامی است و اگر چنین نباشد، همان‏طور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌‏الله خامنه‏ای (مدظله‏العالی) فرمودند «سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادق‌اند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.»

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن تاکید بر هوشیاری ملت عزیز ایران و همه مسلمانان ، به ویژه رسالت و مسئولیت خطیر هنرمندان و اهالی شریف فرهنگ و هنر را در جهان اسلام در شناخت ابعاد مختلف این آشوب‌افکنی یادآور می‌شود و برای مقابله هوشمندانه با اینگونه حرکات پست و نفرت‌انگیز‌، دست همه دلسوزان و علاقمندان را به گرمی می‌فشارد.

* بیانیه جامعه اصناف تهیه‌کنندگان

جامعه اصناف تهیه‌کنندگان سینمایی ایران با صدور بیانیه‌ای انزجار خود از این اثر موهن اعلام کرد.

در بخشی از بیانیه آمده است: زبان سینما، زبان تفاهم و گفت‌و‌گو است و فی ذاته، از هرگونه توهین و اهانت به دور است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خدا

در حالی که سینماگران ایران و دیگر هنرمندان مسلمان جهان همواره در بزرگداشت و تجلیل پیامبران الهی که جوامع غربی خود را پیروان آنان می‌دانند، آثار سینمایی و تلویزیونی تحسین‌آمیز و برجسته‌ای به تصویر کشیده‌اند، سینمای آمریکا دچار جهالتی ضد بشری و غیراخلاقی شده و با ساخت و اکران فیلمی موهن نسبت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) توسط یک کارگردان صهیونیست، دلهای مؤمن، شیفته و شیدای مسلمانان سراسر جهان را به درد آورده است. اگرچه دست‌های صهیونیسم بین‌الملل در راه‌اندازی کین و نفاق بین پیروان ادیان الهی پیداست امانکته آن که بر اساس قوانین مصوب کشورهای غربی و به بهانه آزادی بیان ، هرگونه پرسش و تشکیک درباره «هولوکاست» در قالب هر اثر هنری، ممنوع است و مجازات تعیین شده‌ای دارد اما تولید آثار هنری موهن که حتی نسبت به قدرت لایزال الهی نیز توهین و اهانت روا می دارند و آن را به چالش و تمسخر در‌می آورند و همچنین شأن و مرتبت پیامبران الهی به ویژه حضرت محمد مصطفی (ص) را به سخره می‌گیرند، آزاد و بدون هرگونه تعقیب و مجازاتی است.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام انزجار از این اثر موهن در عرصه سینما یادآور می‌شود که زبان سینما، زبان تفاهم و گفت و گوست و فی ذاته، از هرگونه توهین و اهانت به دور است لذا باید از این زبان جهانی در راستای اعتلای معنویت، نشر و تبیین آرمان‌های پیامبران الهی بهره برد.

پایان پیام/