به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، محمد خزاعی، دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، در نشست خبری که امروز، 27 شهریور 91، در سالن فرهنگی اسوه برگزار شد، گفت: این جشنواره وسیع‌ترین رویداد فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی است که به مدت دو ماه در 70 منطقه مرزی کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی: این رویداد از سی‌ویکم تا هفتم مهرماه در کرمان و همزمان در مناطق مرزی کشور برپا خواهد شد به طوری که همه مردم ایران درگیر این جشنواره می‌شوند یکی از برکات جشنواره حضور در مناطق مرزی و محروم است.

خزاعی توضیح داد: در کرمان برای تاریخ 3 تا 7 مهرماه تمام برنامه‌ریز‌ی‌ها انجام شده است و این استان علاوه بر این تاریخ از 12 تا 22 مهرماه جشنواره دانش‌آموزی مقاومت را برگزار می‌کند.

به گفته وی حبیب احمدزاده و تیم آن‌ها این جشنواره را مختصا برای منطقه زلزله‌زده انجام می‌دهد و نمایش فیلم‌های سینمایی برای 45 هزار دانش‌آموز در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان با حضور سینماگران انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در طول برگزاری جشنواره 3 نشست با حضور کارشناس سینمایی اکبر نبوی برگزار می‌شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقد فیلم با حضور مسعود فراستی، فیلم‌نامه‌نویسی توسط مهدی سجاده‌چی و مستند بحران ‌با حضور محمد داودی برگزار می‌شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: نشست‌های تخصصی این دوره جشنواره با حضور کارشناسان و مدیریت اکبر نبوی در سالن گفتگوی هتل پارس کرمان برگزار می‌شود همچنین نشست‌های نقد در سینما، فیلمنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این بخش است.

وی بیان کرد: ما هر روز از جشنواره را در استان کرمان به نام یکی از شهدای این استان نام‌گذاری کردیم. در مراسم اختتامیه از خانواده 5 شهید تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/