علی رغم شایعه‌هایی مبنی بر حضور طاهر شیخ الحکمایی به عنوان هنرمند مدعو در چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی تهران و کسی که قرار است مجسمه با محوریت نبوت را خلق کند، وی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: پیش از این به من پیشنهاد شد تا به عنوان هنرمند مدعو مجسمه نبوت را بسازم اما با توجه به اینکه دو برنامه دیگر در کشورهای روسیه و هلند در پیش دارم و زمان برگزاری این برنامه ها موازی با سمپوزیوم است احتمالا نمی توانم این دعوت را بپذیرم. چرا که احتمالا این هفته یا هفته آینده به کشور هلند بروم.

وی در این باره گفت: هنرمندان باتجربه ای مانند استاد شهلاپور و استاد دارش هم حضور دارند که می توانند در این بخش شرکت کنند.

شیخ الحکمایی درباره نمایشگاه های کشورهای روسیه و هلند گفت: از دهم تا شانزدهم مهرماه به هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می شود و آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه برپا می شود؛ که از من هم برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده اند، بنابراین 10 اثرم را به این نمایشگاه فرستاده ام.

وی افزود: در کشور هلند هم یادمان صلح برگزار می شود که به این مناسبت قرار است با حضور در این کشور مجسمه ای درباره صلح بسازم.

شیخ الحکمایی درباره ویژگی های مجسمه صلح خود گفت: ماکتی را که به این نمایشگاه ارسال کرده ام با محتوای ضد سلاح های شیمیایی از برنز ساخته ام اما اینکه در نمایشگاه مجسمه ام را با چه متریالی بسازم بستگی به امکاناتی دارد که در اختیارم قرار می‌دهند.

انتهای پیام/31/34