به گزارش هنرآنلاین، صبح امروز نمایشگاه تایپوگرافی آثار آریو جوشن، هنرمند عضو انجمن هنرهای تجسمی شهرستان کهگیلویه در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت دایر شد.

آزاد خردمند در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر در جامعه و نقش هنر در تعالی بشریت اظهار کرد: 35 اثر این هنرمند با الهام از آیات قرآنی و ادبیات کهن تهیه و در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان فرهنگی شهرستان کهگیلویه صبح امروز افتتاح و تا سوم مهرماه پذیرای علاقه‌مندان به هنر تایپوگرافی می‌باشد.

خردمند تصریح کرد: تایپوگرافی شاخه‌‌ای از گرافیک است که با استفاده از حروف چاپی روحیه و کاراکتر ثابتی را به حروف می‌‌دهد و با تغییرات مختلف به مفهوم و هدف گرافیست نزدیک می‌‌شود و انواع مختلفی مثل تایپوگرافی انگلیسی، فارسی و حتی اشکال تایپوگرافی شده را دارد.

وی با بیان این که هنوز معادلی فارسی برای تایپوگرافی ساخته نشده است، افزود: این کلمه بین بسیاری از گرافیست‌ها و وب سایت‌های طراحی رد و بدل می‌شود.

این مسئول با اشاره به این که در شهرستان کهگیلویه استعدادهای نابی در زمینه‌های هنری وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا با حمایت و جهت‌دهی صحیح به این استعدادها می‌توان کهگیلویه را به عنوان یکی از قطب‌های ایران در زمینه هنری معرفی کرد.

وی کاربردی کردن و به کار بردن دست ساخت‌های هنرمندان به خصوص گرافیست‌ها، خطاط‌ها، مجسمه‌ساز و نقاش‌ها را بسیار مهم دانست و بیان کرد: با این کار علاوه بر آشنا کردن عامه مردم به کار هنرمندان می‌توان به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد انگیزه در هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوانان کمک کرد.

این مقام مسئول در فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با بیان اینکه این نهاد با تمام توان از هنرمندان شهرستان حمایت می‌کند، ابراز کرد: کاربردی و نهادینه کردن کار هنرمندان در سطح جامعه از وظایف اصلی همه نهادهای فرهنگی است.

انتهای پیام/