به گزارش هنرآنلاین، علی سهندی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب در زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان با حضور 350 ناشر و 40 هزار عنوان کتاب از امروز به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تخفیف 40 درصدی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، افزود: با ارائه چنین تخفیفی بن خرید کتاب در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی برای استفاده علاقه‌مندان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کتاب نبود انتقال ارزش‌های اعصار مختلف به جامعه امروز صورت نمی‌گرفت، افزود: بدون وجود کتاب جامعه بی‌بیان و بی‌زبان باقی می‌ماند.

سهندی با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های جامعه از طریق کتاب ممکن است، افزود:‌ با وجود 40 هزار عنوان کتاب، در واقع 40 هزار دانشمند در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر کتاب نبود، تاریخ زندگی انسان‌ها در مسیر زمان از بین می‌رفت، خاطرنشان کرد: اگر کتاب نبود الگو و اسوه‌ای در جهان باقی نمی‌ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان وجود کتاب را موجب با ثمر بودن درخت تنومند تاریخ عنوان کرد و گفت: نقش کتابت در زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست.

وی از همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی درخواست کرد تا از نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان بازدید کنند.

انتهای پیام/