به گزارش هنرآنلاین، قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 40 قطعه عکس از عکس‌های منتخب جشنواره فرهنگی هنری امام‌رضا (ع) در سال‌های گذشته در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: ترویج فرهنگ رضوی و تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری در زمینه امام هشتم مهم‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه است.

قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال 300 اثر به دبیرخانه جشنواره نقاشی ‌خط و خط‌نگاره‌های رضوی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 40 اثر به عنوان برگزیده معرفی شده است.

جعفری ادامه داد: جشنواره فرهنگی هنری امام‌ رضا (ع) در دهه کرامت از روز تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی محور جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را شناخت سیره و سنت و همچنین تبیین معنویات این امام همام عنوان کرد و گفت: جشن‌ها‌ی مردمی زیر سایه خورشید نیز امسال مانند سال‌های گذشته همزمان با ولادت با سعادت امام ‌‌رضا (ع) در خراسان جنوبی با حضور پنج تن از خدام حرم رضوی به مدت پنج روز در شهرستان‌‌های این استان برگزار می‌شود.

قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مذهبی بودن را در ترویج معارف اسلامی مهم دانست و افزود: بهترین روش برای گسترش معارف اسلامی این است که معرفی ائمه اطهار (ع) تنها مختص به یک زمان خاص نباشد.

جعفری به نقش رسانه‌ها‌ در اشاعه فرهنگ رضوی اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران سربازان عرصه فرهنگی کشور بوده و باید نسبت به اشاعه فرهنگ رضوی و معنوی در جامعه تلاش کنند.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 19 دایر است.

انتهای پیام/