به گزارش هنر آنلاین،در متن این بیانیه‌ی مشترک آمده است: در شرایطی که سینمای ایران بیش از پیش به سمت دولتی شدن پیش می‌رود،‌ تعدادی فیلم‌های مستقل وجود دارد که در بخش خصوصی و با بودجه شخصی ساخته شده‌اند. این فیلم‌ها با تمام سوتفاهم‌هایی که بر آن‌ها اتفاق افتاد‌، سرانجام توانستند از مجاری سخت مجوزهای ارشاد بگذرند و آماده نمایش عمومی شوند.

این سینماگران با انتقاد به برخی رفتارهای غیرمسوولانه‌ی مدیران حوزه هنری نوشته‌اند که آنها، در بهترین شرایط خواستار ممیزی مجدد و مکرر این فیلم‌ها برای نمایش در سینماهای حوزه هستند و متاسفانه هیچ فرد و گروهی نیز پاسخگوی این مدیریت چندگانه فرهنگی نیست.

هشدار می‌دهیم این حرکات افراطی که فردا گریبانگیر دیگر همکارانمان هم خواهد شد منجر به حذف بخش خصوصی و مرگ سینمای اجتماعی ایران می‌شود.

این سینماگران در پایان از همه اهالی سینما، نهادهای صنفی‌،اصحاب رسانه و مطبوعات و دوست‌داران سینمای ایران برای بقای سینمای ایران یاری طلبیده‌اند.

این بیانیه به امضاء سازندگان فیلم‌های سینمایی: برف روی کاج‌ها(پیمان معادی/ سید جمال ساداتیان)، بی‌خود وبی‌جهت(عبدالرضا کاهانی)، پذیرایی ساده(مانی حقیقی)، پل چوبی(مهدی کرم پور/علی سرتیپی)، من مادر هستم (فریدون جیرانی/غلامرضا موسوی)، من همسرش هستم(مصطفی شایسته/مرتضی شایسته) رسیده است.

پایان پیام/