جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما در گفت وگو با هنرآنلاین در باره وضعیت ممیزی ها و چارچوب هایی که باید برای آن تعریف شود گفت: طبق رسم این چند ساله در بحث فیلم وفیلم نامه ها معمولا ممیزی ها دارای تعریف درستی نشده اند و رسم متداول این است که اگر شورای نظارتی قرار است اصلاحاتی داشته باشد باید آن را روی فیلم نامه انجام بدهد . اما تعریف روشنی درمورد ممیزی در بخش نوشتاری فیلم وجود ندارد وموقعی که فیلم نامه تبدیل به فیلم می شود ان وقت مسئولین این نقاط چالش برانگیز و مستحق ممیزی را می بینند.

وی با اشاره به این مسئله که در برخی از مواقع مسئولین با دقت و به طور کامل فیلم نامه ها را نمی خوانند و فیلم ساخته می شود گفت: جالب است همان شورا به همین فیلمی که فیلم نامه اش بدون هیج ممیزی قبدل شده است .اصلاحیه مجدد می دهد ! . تنها راهکار موجود برای حل این معضل سعه صدر بیشتر مسئولین و تعدیل شدن دیدگاهایشان دراین بحث است و باید مسئولین توجه کنند که فیلم ساز حرف و دغدغه روز جامعه را مطرح می کند و طرح این مسائل در قالب فیلم ناهنجاری به وجود نمی آورد . برخی از مسئولین تصور می کنند که فیلم سازان با طرح مضامین اجتماعی می خواهند موضع گیری کنند . با وجود چنین دیدگاههایی است که در مورد برخی از فیلم ها تنش به وجود می آید.

تهیه کننده خرس با اشاره به اینکه تمام فیملسازان حد و حدود خط قرمزها و ممیزی ها را می دانند عنوان کرد : باید به فیلم سازان اعتماد کرد و تا حدی دست آنها را باز گذاشت .تاثیرات ممیزی ها در بحث ریزش مخاطب قابل بازخوانی است و یک سری از مخاطبان سینما به سراغ استفاده از برنامه های ماهواره ای رفته اند.

این تهیه کننده با تاکید بر وجود دوگانگی در بحث ممیزی ها در بخش های مختلف سینما افزود : آلان شبکه نماش خانگی هم ممیزی های خاص خودش را به کار می برد که باعث می شود مخاطب دیگر تمایلی نداشته باشد برود و یک نسخه فیلم را بخرد که نسبت به نسخه اکرانش زمان کمتری دارد . نباید هر ممیزی برداشت های شخصی خودش را در باره فیلم ها اعمال کند .این دوگانگی ممیزی در بحث فیلم گشت ارشاد به خوبی قابل بازخوانی بود.