به گزارش هنرآنلاین، خسرو بیات پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی استان همدان که در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری شهرستان بهار برگزار شد، اظهار کرد: خط اسلامی در زیبایی، جمال و سلامت معنویت در میان هنرهای اسلامی سرآمد و پیشرو همه هنرهاست و این هنر مبتذل نبوده و نشده و هیچ گاه در خدمت طاغوت در نیامده است.

وی با بیان اینکه خط خوشنویسی مقدس و برتر از سایر هنرهاست، افزود: از همان ابتدا بین خط و خوشنویسی رابطه تنگاتنگی وجود داشته و خوشنویسی در همه حال به منزله مرزی شکننده و نامعین بین هنر و این نیاز آدمی جلوه کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز با اشاره به آثار برگزیده در رشته‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط بیان کرد: در مجموع 167 اثر توسط 82 نفر به جشنواره ارسال شده است.

فتح‌الله ضابطی تصریح کرد: 60 اثر متعلق به 33 هنرمند از شهرستان همدان، 16 اثر متعلق به هفت هنرمند از شهرستان بهار، 36 اثر متعلق به 16 هنرمند از شهرستان تویسرکان، هفت اثر متعلق به چهار هنرمند از شهرستان رزن،11 اثر متعلق به پنج هنرمند از شهرستان کبودراهنگ، پنج اثر متعلق به سه هنرمند از نهاوند، 14 اثر متعلق به هشت هنرمند از ملایر و 17 اثر متعلق به شش هنرمند از شهرستان اسدآباد بوده است.

امام جمعه بهار نیز با بیان اینکه خرد دانشمندان در نوک قلم آنان است، گفت: زیبانویسی کلید برکات و رزق فراوان است و خوشنویسی برای ایجاد زیبایی در نوشتار حضور یافته است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: خط هنر تثبیت ذهنیاتی است که با علائم چشم مشهود است و هنر خوشنویسی یکی از زیباترین هنرهای عالم به شمار می‌رود.

در بخش نمایشگاهی رشته نستعلیق مرتضی شعبانی از همدان، در بخش شکسته نستعلیق علی‌اکبر جمشیدیان و در رشته ثلث جواد مؤمنی از همدان رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در بخش کارگاهی نیز در رشته نستعلیق بهزاد نوعی از شهرستان بهار مقام نخست، مهدی سهرابی و محمدمهدی اسماعیلی از همدان به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در رشته شکسته‌نستعلیق کریم حمیدی از اسدآباد اول شد و کیوان ناظمی از همدان و اکبر ملکی از اسدآباد مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند، در رشته ثلث کارگاهی نیز علی سلطانی از همدان و مرتضی خوش‌اندام از بهار و مهتاب قنبری از رزن به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته نسخ کارگاهی علی سردارزاده از همدان مقام نخست را کسب کرد و هدایایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

گفتنی است آثار برتر به صورت نمایشگاه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار به مدت یک هفته دایر و بازدید برای عموم از ساعت هشت صبح تا 14 آزاد است.

انتهای پیام/