به گزارش خبرنگارهنر آنلاین دومین نشست دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس و مقاومت با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و اعضای شورای سیاست گذاری درمحل سالن اسوه برگزار گردید .

در ابتدای نشست یزدان عشیری با اشاره به تعامل خوب اهالی رسانه در بحث اطلاع رسانی عنوان کرد : اهالی رسانه نقش مهمی در ارتباط مردم با جشنواره دارند و از همکاری آنها تشکر می کنم . در بخش دیگر مراسم محمد خزاعی با اشاره به دوران حساسی که جهان اسلام با آن درگیر است افزود : محور دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس و مقاومت با شعار " مقاومت ، بصیرت و شکوفایی " است . جشنواره امسال در مدت دوماه با بخش های متفاوت در سراسر کشور برگزار می شود وطولانی ترین جشنواره ای است که در ایران برگزار می شود . همه عوامل برگزار کننده در تلاش هستند جشنواره با کیفیت مطلوب برگزار شود . از 31 شهریور تا 7مهر جشنواره در مناطق مرزی در 16 استان در سراسر کشور آغاز می شود .

دبیر اسبق جشنواره فجر با اشاره به بخش های دیگر جشنواره افزود : نمایش فیلم ، دیدار با خانواده شهدا وبرگزاری کلاس های آموزشی از بخش های دیگر جشنواره است و تلاش شده همه مردم ایران درگیر برگزاری جشنواره و دیدن بخش های متنوع آن بشوند.

خزاعی با اشاره به محوریت شهر کرمان برای برگزاری جشنواره تاکید کرد : جشنواره از 3تا 7 مهر ماه در شهر کرمان برگزار می شود و میهمانان داخلی و خارجی درجشنواره حضور دارند و در این مدت برنامه های متنوعی برای میهمانان از قبیل نمایش فیلم ، بازدیدهای فرهنگی در نظر گرفته شده است . از 12تا22 مهربخش دانش آموزی جشنواره در مناطق زلزده زده برگزار می شود و بیش از 45000 هزار دانش آموز از این بخش ها دیدن می کنند . بخش پایانی و بین الملل جشنواره از 15 مهر تا 30 آبان در 9 کشور دنیا برگزار می شود .

این دبیر جشنواره با اشاره به بخش های دیگرجشنواره گفت : در مجموع 1044 اثر به بخش های مختلف جشنواره ارسال شده است و جشنواره در 9 بخش برگزار می شود . در بخش فیلم سینمایی 12 فیلم ، در بخش ویدیوی 20 فیلم ، در بخش عکس 108 قطعه عکس ،در بخش کوتاه 57 فیلم و در بخش فیلم مستند 25 فیلم حضور خواهند داشت وسه کاراگاه آموزشی هم جزو برنامه های جنبی جشنواره است .