داریوش معمار دبیر جایزه نیما در گفت وگو با هنرآنلاین گفت؛ کارهای پایانی چهارمین دوره جایزه شعر نیما به انجام رسیده است و مراسم پایانی این جایزه با تاخیر 20 مهرماه برگزار می شود اما هنوز نتوانسته ایم مکان مناسبی برای برگزاری این مراسم ترتیب دهیم.

به گفته معمار؛ دراین دوره یک شاعر به عنوان برگزیده شعر نیما معرفی خواهد شد و برگزیده این دوره از میان نامزدهای شاعران شاخص جریان های ادبی دهه 80 انتخاب و معرفی خواهد شد.

معمارهدف برپایی جایزه نیما را ایجاد تحرک در حوزه شعر عنوان می کند و می گوید: سعی کرده‌ایم این جایزه محل تأثیر و تحرک در فضای ادبیات باشد و بتواند به فضای امروز جامعه ادبی ایران چیزی اضافه کند.

او در ادامه درباره‌ انتقادهای مطرح‌شده درباره‌ این جایزه گفت: در طول این مدت همواره انتقادات زیادی به جایزه شده است که خود من نیز بخشی زیادی از این انتقادات را وارد می‌دانم، دلیل آن هم این است که در شرایط فعلی نمی‌توان هیچ کاری را با نگاه کمال‌گرایانه پی‌گیری کرد؛ ولی در طول این مدت تلاش کرده‌ایم به همه‌ منتقدین احترام بگذاریم.

به گفته داریوش معمار؛ انتشارات نگاه، انتشارات بوتیمار واردشیر رستمی حامیان مالی این جایزه هستند و دراین دوره جایزه متفاوتی به برگزیده چهارمین دوره جایزه نیما اهدا خواهد شد.

جایزه‌ نیما با اعلام بررسی شاعران شاخص جریان‌های ادبی در دهه 80 پرداخته، این افراد را به عنوان نامزدهای خود معرفی کرده است: هوشنگ چالنگی، یدالله رویایی، علی باباچاهی، حافظ موسوی، علی عبدالرضایی، مهرداد فلاح، رؤیا‌ تفتی، آرش نصر‌ت‌اللهی، احمدرضا احمدی، محمد آزرم، روجا چمنکار، عباس صفاری، علی قنبری، داریوش مهبودی و موسی بندری.