به گزارش هنرآنلاین، شهاب متقی‌فر در نشست مطبوعاتی که به مناسبت چهارمین جشنواره ملی مقاومت که از امروز در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: در هفته دفاع مقدس هنرمندانی با زبان هنر بخشی از حماسه، ایثار و جانفشانی شهدا و رزمندگان را به نمایش می‌گذارند.

متقی‌فر بیان کرد: چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت نیز در راستای زنده‌ نگه‌داشتن و یادبود 8 سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

وی با اشاره به اینکه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت سایت انجمن موسیقی رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: 28 شهریور ماه ساعت 16:30 با حضور در مزار شهدا و ادای احترام به این بزرگان جشنواره موسیقی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه گفت: ادامه مراسم نیز با حضور مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی - هنری انتظار برگزار خواهد شد.

وی از برنامه‌های جانبی جشنواره به افتتاح نمایشگاه شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در این غرفه‌ها فرمانداری‌ها به معرفی شهر، حماسه‌های دفاع مقدس در آن و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان می‌پردازند.

متقی‌فر تصریح کرد: نمایشگاه عکس هنرمندان و رونمایی از سایت انجمن موسیقی از دیگر برنامه‌های جانبی آیین افتتاحیه جشنواره ملی موسیقی مقاومت در استان کرمانشاه است.

متقی‌فر گفت: در ادامه مراسم افتتاحیه دبیر جشنواره حجت‌الاسلام محمد آفتابی به ایراد سخن خواهند پرداخت و اجرای موسیقی فارس و کردی ای وطن، خاک پر‌له داخ، تقدیر از پیشکسوتان کرمانشاهی، اجرای موسیقی ملی میهنی توسط پیشکسوتان موسیقی و اجرای برنامه گل سرخ در فضای باز تالار انتظار از برنامه‌هایی خواهد بود که در مراسم افتتاحیه به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه روز جمعه 31 شهریور ماه مراسم اختتامیه جشنواره ملی موسیقی مقاومت است که از پیشکسوتان ملی این عرصه در کشور تقدیر می‌شود تصریح کرد: گروه موسیقی حسام‌الدین سراج روز پنج‌شنبه 30 شهریور ماه به اجرای موسیقی ملی میهنی می‌پردازد.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه گفت: روزهای 28، 29، 30 شهریور ماه گروه‌های موسیقی در دو قالب محلی و سنتی با هم به رقابت می‌پردازند.