به گزارش هنر آنلاین،سیدحسین سیدزاده در این باره گفت: در هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس هنرمندان عکاس حوزه هنری نیز در گالری سوره با نمایش 40 عکس از عکاسان برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه و فروشگاه ویژه کتاب دفاع مقدس به صورت ویژه در حوزه هنری با 20 درصد تخفیف برپا می‌شود.

رئیس حوزه هنری بوشهر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی شعر دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس ادبیات داستانی دفاع مقدس با حضور متخصصان این حوزه در بوشهر بررسی می‌شود.

سیدزاده خاطرنشان کرد: در این هفته کتاب "وری وقته جنگه" که خاطرات شفاهی جانباز اکبر کمالی است رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام هفته دفاع مقدس ساخت فیلم کوتاه "جنگ نقاش" به اتمام می‌رسد و هدیه‌ای به دلاوران هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس، فیلم‌های برتر با موضوع دفاع مقدس در سینما بهمن سالن ساحل اکران می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعامل فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ امروز جامعه ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید از حرکت دفعی خارج و به یک جریان تبدیل شود.

سیدزاده گفت: علاوه بر این دفاع مقدس در تاریخ و انقلاب منحصر به فرد است و باید از آن برای ترسیم خطوط آینده برای نیل به پیشرفت و چشم انداز سند توسعه استفاده شود و باید از این فرصت هفته دفاع مقدس برای تحقق آرمان‌های انقلاب سود جست.

وی عنوان کرد: غرب، استکبار و 36 کشوری را که از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به طور آشکار حمایت کردند باید به چالش کشید، کشورهای که با شعار دفاع از حقوق انسانهای جهان وارد کشور عراق و افغانستان شدند و مردم را به خاک و خون کشیدند.

انتهای پیام/