به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش "پیامبر"(ص) به کارگردانی روح الله سنایی از شب گذشته در پاسخ به انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) اجرای خود را در محوطه تئاتر شهر آغاز کرد.

اجرای نمایش با موسیقی زنده و اجرای قطعه‌ای در ستایش حضرت محمد (ص) آغاز شد، رفته رفته بر جمعیت افزوده می‌شد. تماشاگران با فرستادن صلوات‌های پی در پی گروه نمایش را همراهی می‌کردند. پایان اجرای نمایش نیز مخاطبان با صلوات‌های خود از گروه نمایش قدردانی کردند.

بعد از اتمام نمایش محوطه تئاتر شهر به فضایی تبدیل شده بود که همه در رابطه با انتشار فیلم توهین به پیامبر (ص) و بازخوردهای آن صحبت می‌کردند فیلمی که نه تنها مسلمانان جهان بلکه غیر مسلمانان را نیز متاثر کرد.

کارگردان نمایش در رابطه با این اجرا گفت: در واقع این اجرا اعتراضی هنری با زبان بدن در اهانت به حضرت محمد (ص) و اعتقادات میلیون‌ها مسلمان است. مسائل ارزشی از جمله مواردی است که نباید در هیچ زمانی مورد اهانت قرار گیرد. در این نمایش قسمت کوچکی از زندگی 3 پیامبر حضرت آدم، حضرت ابراهیم و بخشی از بعثت پیامبر (ص) و شادی فرشتگان از نزول قرآن به تصویر کشده می‌شود.

وی در ادامه افزود: "پیامبر" اثری بی کلام است اما در قسمت‌هایی خیلی کم برای راهنمایی تماشاگر از کلام استفاده می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، این نمایش بدون کلام و مبتنی بر حرکت و موسیقی اجرا می‌شود، استفاده از موسیقی زنده و اجرای قطعاتی با موضوع پیامبر (ص) از ویژگی‌های این اثر نمایشی است.

در این نمایش که اشاره به بخشی از زندگی حضرت محمد (ص) و مواجه ایشان با شیطان دارد روح الله سنایی، حسین بودشی، علیرضا کاظم‌زاده و حامد عرب در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. "پیامبر" با حمایت دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی به مدت 10 شب ساعت 19 در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/54/53