به گزارش هنر آنلاین، علی تمنایی در افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: با تلاش و فعالیت بسیار هنرمندان برگزاری چنین جشنواره‌های در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی نصیب استان اصفهان شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های رضوی به طور همزمان در 31 استان کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: جشنواره‌های رضوی نه تنها در داخل کشور بلکه در 48 کشور جهان و در پنج قاره جهان برگزار می‌شود.

معاونت سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: جشنواره‌های رضوی در رشته‌های مختلف هنری مانند سینمایی، هنری، تئاتر، شعر، تواشیح و موارد دیگر برگزار می‌شود و در استان اصفهان نیز این کار به صورت مستمر و چندین سال است که تداوم داشته است.

وی که این رویداد را بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی و هنری در کشور عنوان داشت، افزود: امروزه ده‌ها هزار هنرمند در این جشنواره شرکت دارند که به سمت توسعه فرهنگ رضوی پیش می‌روند.

تمنایی اضافه کرد: جشنواره‌های رضوی برای هنرمندان صرف تشویق شدن و دریافت جوایز نیست بلکه عشق و علاقه به صاحب این جشنواره علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

وی تاکید کرد: در هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی 23 استان کشور مشارکت داشتند که حدود 200 اثر به این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری‌ها به 40 اثر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

معاونت سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اعلام اینکه 32 رشته در جشنواره رضوی در هنرهای سنتی شرکت داده شده است، اظهار کرد: از جمله هنرهای که در این نمایشگاه به نمایش در آمده می‌توان منبت، معرق، مشبک چوب و فلز، قلم‌زنی، مینا، خاتم، فیروزه‌کوبی، نقاشی، خط و طراحی فرش و غیره را نام برد.

انتهای پیام/