ﺣﻤﯿﺪ ﺣﺎذق ﻧﯿﮑﺮو، معاون ارشاد استان گیلان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بیست و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی در گیلان با رویکرد تمرکز زدایی از مرکز استان برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جشنواره ما تصمیم گرفتیم اگر از هر شهرستان یک یا دو گروه به جشنواره راه پیدا کرده بود، در شهرستان خود به اجرای نمایش و داوری بپردازند.

به گفته وی، در این روش یک استان خاص محل اجرای نمایش‌ها نمی‌شود و دچار کمبود سالن و محل و همین‌طور هزینه های جانبی نمی‌شویم.

حاذق نیک رو بیان کرد: با توجه به مدیریت هزینه و حمایت این گونه آثار و هنرمندان، این شیوه و سبک، با نشستن و هم فکری به نتیجه رسید و امید است با توجه به محدودیت‌های مالی و اهمیت صرفه جویی، به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود.

بیست و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان 25 و 26 شهریور در شهرستان‌های مختلف این استان برگزار شد و داوری این جشنواره برعهده اساتیدی چون بهزاد فراهانی، اتابک نادری و توحید معصومی است. همچنین نمایش‌های برتر در جشنواره تئاتر فجر شرکت می‌کنند.

نمایش‌هایی اجرا شده در شهر رشت "مرگ در پاییز" به کارگردانی علیرضا پارسی و نویسندگی اکبر رادی، "کولاژ" به کارگردانی رضا فتوت خواه و نویسندگی ناتاشا محرم زاده، " کمی سیب کمی فرشته" به کارگردانی محمد پور جعفری و نویسندگی فرهاد پاک سرشت بودند.

همین‌طور نمایش " عاشق شدن به وقت تردید" به نویسندگی و کارگردانی نگار نادری در لاهیجان، " تشنه" به کارگردانی عبدالله بهادری و نویسندگی ابراهیم رهگذر در لنگرود، " در نظر بازی ما بی خبران حیرانند" به نویسندگی و کارگردانی شهرام نویریان در انزلی به اجرای نمایش پرداختند و آثار آن‌ها در همان شهر داوری شد.

انتهای پیام/