به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، آیین افتتاح نمایش ˝لِو˝ با بازی ˝کلودیا سوراچه˝ کارگردان و بازیگر ایتالیایی و ˝ریکاردو فازی˝ بازیگر و نمایشنامه‌نویس شب گذشته در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد که البته این مراسم چندان به دور از حاشیه نبود.مقامات نخست سفارت‌های ایتالیا و اسپانیا به همراه خانواده‌هایشان و چهره‌های نامدار تئاتر و سینما همچون هما روستا، رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، رضا میرکریمی، مجید سرسنگی، بهروز افخمی، ستاره اسکندری، حبیب رضایی، افسانه ماهیان، پیمان معادی، همایون غنی‌زاده، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، افشین هاشمی، فرشته صدرعرفایی، احسان علی‌خانی، فریندخت عابدین نژاد، اصغر همت، خسرو احمدی، شبنم مقدمی، هادی کاظمی، مرجان شیرمحمدی، اشکان جنابی، رضا فیاضی و محمد ساربان در این مراسم حضور داشتند.

نکته قابل توجه در بدو ورود فرش قرمزی بود که به منظور استقبال از مهمانان از محل ورودی تماشاخانه پهن شده بود که البته استفاده چندانی از آن نشد و مدعوین به شکل پراکنده‌ای وارد سالن انتظار شدند.

در ابتدا حراست تماشاخانه از ورود برخی خبرنگاران و عکاسان هم جلوگیری کرد که البته با تلاش بسیار و در اواسط آیین افتتاح این افراد نیز در سالن انتظار حاضر شدند.

در ابتدای مراسم افتتاح نمایش "لِو" مجید سرسنگی مدیر مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: خوشحالم وعده‌ای که یک سال پیش در خصوص ایجاد امکانات برای اجرای عموم گروه‌های خارجی در ایران داده‌بودیم، به تحقق پیوست.

وی ادامه داد: دیدن نمایش‌های خارجی در کنار نمایش‌های ایرانی علاوه‌بر تبادل تجربه و اطلاعات می‌تواند تصویر درستی از فرهنگ کشورها را به مردم و مخاطبان منتقل کند. امیدوارم مسئولان تئاتری کشور با حمایت جدی‌تر از این رویداد فرهنگی، به توسعه تئاتر در کشور کمک کنند.

در ادامه کلودیا سوراچه کارگردان نمایش‌های "لِو" و "3(a+b)" گفت: من به عنوان مدیر کمپانی موتا ایماگو و کارگردان این دو نمایش از تشریف فرمایی شما برای دیدن نمایش‌مان خوشحالم. از اینکه در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر حضور دارم خیالم راحت است و چندان نمی‌توانم عقایدم را در این لحظه بیان کنم چون با دیدن اجرا است که شما با نظرات من آشنا خواهید شد.

سپس صدرا شریعت‌مداری مدیر بخش بازاریابی شرکت کاسپین مد که حامی این نمایش نیز است، با آرزوی روزهای موفق و پربار برای تئاتر ایران گفت: حمایت از هنر ایران افتخار ما است و امیدوارم تلاش ما انگیزه‌ای باشد برای دیگر همکارانمان که از این هنر خاص، مردمی و ارزشمند حمایت کنند.

هما روستا هم در ادامه زنگ آیین افتتاح را نواخت و مهمانان به همراه خبرنگاران و عکاسان وارد سالن نمایش شدند.

عکاسان هم طبق معمول سایر آیین های افتتاح در ردیف آخر سالن ایستادند و با دوربین های خود آماده عکس‌برداری شدند که البته در همین حین محمد قدس تهیه کننده نمایش "لِو" از عکاسان خواست که به دلیل درخواست گروه نمایش و عدم مجوز عکاسی از اثر عکاسان دوربین‌های خود را کنار گذاشته و سعی کرد مانع عکاسی آنها شود اما این در حالی بود که به محض خاموش شدن چراغ‌های سالن، صدای پیاپی شاتِرعکاسان تا پایان نمایش همراه گروه "لِو" شد.

پس از پایان پرفورمنس دیدنی گروه ایتالیایی که به حق نمایشی جذاب و متکی بر دو اصل نور و حرکت و همراه با صدای پیمان معادی بود، اتفاق جالب نظر دیگری رخ داد و آن اینکه بازیگر ایتالیایی نمایش طبق عرف تئاتر در مقابل تماشاگران سر تعظیم فرود آورد و مراسم رورانس را برگزار کرد اما به جز دو ردیف پایانی تماشاخانه که از حضور عکاسان و خبرنگاران پر شده بود و عده‌ای معدود در میانه های سالن هیچ یک از حاضران و به ویژه نامداران تئاتر و سینما در مقابل هنرنمایی وی نایستادند که شاید یکی از دلایل این موضوع البته به شکل تلویحاً ساختار روانی و فیزیکی حاکم بر نمایش "لِو" بود که حاضران را به خوبی تحت تأثیر خود قرار داد؛ روایتی ضد جنگ که نورپردازی های پیشرفته و تاثیرگذار و صحنه منحصر بفردش، تئاتر را بر روی سقف ایرانشهر هم به اجرا گذاشت.

انتهای پیام/52/53