به گزارش هنرآنلاین، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گفت: تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانی از زمان‌های پیشین غنی و متکی بر منطق بوده و در جایی از تاریخ به توهین و دوری از اخلاقیات متوسل نشد .

وی افزود: اقدام اهانت آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) خوی و فطرت زشت آنان را بار دیگر نمایان ساخت.

وی بیان کرد: در این مقطع از تاریخ که بشر پیشرفته در جهان مدعی تمدن است اهانت کنندگان مسیر تمدن و فرهنگ را با چنین اقدام‌هایی طی می‌کنند.

داننده خاطرنشان کرد: هنرمندان کشور نیز با توجه به رسالت سنگینی که بر عهده دارند در این خصوص با زبان هنر اعتراض خود را نشان می‌دهند.

وی گفت:‌ این جشنواره در جهت سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری و ایجاد بستری مناسب برای رشد و هدایت گروه های نمایش برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوعات اولویت دار این جشنواره را شامل متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی - مذهبی - دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نمایشنامه‌هایی که بیشتر به مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی می‌پردازند عنوان کرد.

وی همچنین گزارشی از روند اجرای جشنواره ارائه کرد و گفت: 35 اثر از شهرستان‌های تبریز، مراغه، اهر، عجب شیر و مرند به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که 17 اثر به مرحله داوری مقدماتی راه یافت و از این تعداد در نهایت 10 نمایش انتخاب و به مرحله مسابقه راه یافتند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از بیست و سوم تا بیست و ششم شهریورماه جاری در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/