سرویس تجسمی هنرآنلاین// باغ موزه قصر هنوز به صورت رسمی‌افتتاح نشده و با کاستی‌هایی رو به روست که افتتاح آن را به مهرماه موکول کرده‌اند این در حالی است که چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی قرار بود افتتاح کننده این باغ موزه باشد و در حال حاضر هم تنها مکان اعلام شده برای برپایی سمپوزیوم که فردا افتتاح می‌شود همین باغ موزه ذکر شده است.. سید مجتبی موسوی، دبیر چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین در آستانه برپایی این سمپوزیوم به ابهام ها پاسخ داد.

در حالی که یک روز به افتتاح سمپوزیوم باقی مانده دو نفر از هنرمندان خارجی درسمپوزیوم غایب هستند. علت انصراف‌شان چیست؟

امسال 10 هنرمند خارجی از میان 99 داوطلب انتخاب شدند. اما در چند روز اخیر هنرمند سوریه‌ای به دلیل اینکه دستش شکسته و هنرمند مصری هم به دلیل برخی مشکلات شخصی از حضور در سمپوزیوم انصراف دادند.

قصد جایگزینی این هنرمندان را ندارید؟

امکان جایگزینی این دو نفر با دو هنرمند خارجی دیگر وجود ندارد اما از طرف شورای سیاست‌گذاری پیشنهاد حضور هنرمند مدعو داده شده که در حال بررسی است.

حضور هنرمند مدعو چه زمانی قطعی می‌شود؟گویا فردا سمپوزیوم کار خود را آغاز می‌کند!

فعلا در حال بررسی و رایزنی هستیم اما اینکه کدام هنرمند دعوت خواهد شد هنوز قطعی نیست. به احتمال زیاد تا سه شنبه این مسئله مشخص می‌شود.

در سمپوزیوم سال گذشته هم در غیاب مجسمه‌ساز یونانی هنرمندی از ترکیه با یک هفته تاخیر حضور پیدا کرد چطور امسال امکان این جایگزینی وجود ندارد؟

پیش از این نفرات یازدهم و دوازدهم را برای چنین اتفاقات احتمالی در لیست انتظار قرار داده بودیم اما اکنون یکی از این دو هنرمند به دلیل زمان کم در دریافت ویزا و دیگری هم به دلیل حضور در سمپوزیومی‌دیگر امکان شرکت در سمپوزیوم را ندارند.

بالاخره چند هنرمند خارجی در تهران حضور پیدا کرده اند؟

چهارشنبه هفته گذشته 6 هنرمند خارجی وارد کشور شدند که در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از شهرهای اصفهان، کاشان و نیاسر دیدن کردند. امشب هم دومین هنرمند اسپانیایی ساعت 11 شب وارد تهران می‌شود. هنرمند ایتالیایی هم دوشنبه شب به جمع مجسمه سازان ملحق می‌شود و کارش را از سه شنبه صبح آغاز می‌کند.

فردا در حالی چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی در باغ موزه برگزار می‌شود که هنوز این مکان به طور رسمی‌افتتاح نشده است در این شرایط چطور سمپوزیوم در باغ موزه برپا می‌شود؟

چون با هنرمندان خارجی خیلی پیش تر هماهنگ کرده بودیم امکان تغییر زمان برگزاری سمپوزیوم وجود نداشت. به همین دلیل سمپوزیوم درمحوطه کوچکی از باغ موزه فعالیتش را آغاز می‌کند و بقیه بخش های باغ موزه در زمان مقرر افتتاح می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری سمپوزیوم حضور مخاطبان در محیط کارگاهی است طبیعی است که برگزاری این رویداد هنری همزمان با افتتاح باغ موزه قصر بر جذابیت های آن اضافه می‌کرد آیا ممکن نبود که پیش از اعلام زمان برگزاری سمپوزیوم هماهنگی انجام می‌شد تا شاهد حضور مخاطبان بیشتری باشیم؟

به طور حتم اگر این دو رویداد همزمان برگزار می‌شد شاهد حضور مخاطبان بیشتری بودیم اما زمان برگزاری سمپوزیوم اواخر سال گذشته مشخص شد این در حالیست که با توجه به گستردگی پروژه باغ موزه زمان افتتاحش هنوز معلوم نبود و اگر الان می‌خواستیم زمان را تغییر دهیم با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدیم.

قرار بود پیش از شروع سمپوزیوم داور خارجی معرفی شود. چه کسی به عنوان داور خارجی حضور پیدا می‌کند؟

داور خارجی مشخص و دعوت شده اما حضورش هنوز قطعی نیست. به همین دلیل ترجیح می‌دهیم فعلا این داور را معرفی نکنیم.

با توجه به اینکه فردا سمپوزیوم افتتاح می‌شود تاخیری در قطعی نشدن داور خارجی نمی‌بینید؟

خیر. داور خارجی 14 مهرماه وارد تهران می‌شود و تا 16 مهرماه به داوری می‌پردازد به همین دلیل هنوز زمان داریم.

انتهای پیام/31/34