ﺣﻤﯿﺪ ﺣﺎذق ﻧﯿﮑﺮو، معاون ارشاد استان گیلان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ضمن محکوم کردن شدید گستاخی به ساحت پیامبر اسلام(ص)، آمادگی خود را برای حمایت از هنرمندانی که بتوانند پاسخی هنرمندانه به این اقدام بی‌شرمانه بدهند اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هنرمندانی که طرح مناسبی دارند تا پاسخی هنرمندانه در قالب معرفی ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) و اکرام شخصیت والای ایشان ارائه بدهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گفته حاذق نیک رو این ایده می‌تواند در رشته‌های مختلف هنری‌ همچون ساخت فیلم، داستان، نمایش، طرح‌های مکتوب، هنرهای تجسمی و هر ایده و فکری که به بهترین نحو باورها و مقدسات اسلامی را به تصویر بکشد صورت گیرد.

وی توضیح داد: ساخت چنین فیلمی، برعکس چیزی که تصور می‌شود، فرصت مناسبی برای مسلمانان است. برای مثال در گذشته فیلم فتنه ساخته شده بود که پخش آن باعث توجه به قرآن کریم و ترویج هرچه بیشتر آن شد، به نحوی که در آن سال قرآن کریم پر فروش ترین کتاب دنیا شناخته شد و مردم زیادی به اسلام توجه نشان دادند و روی آوردند.

مدیر کل ارشاد گیلان گفت: چنین موقعیت‌هایی فرصت مناسبی برای هنرمندان مسلمان است. زیرا این هنرمندان می‌توانند ضمن محکومیت چنین اقدام‌های گستاخانه‌ای، محتوای غنی اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.

انتهای پیام/