گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب داستانی معمایی دارد و با الهام از حادثه‌ای واقعی بر اساس قتل یک پرستار جوان در دوبلین بدست مالکوم ادوارد مک آرتور در سال ۱۹۸۲، نوشته شده است.

«شواهد» داستان دانشمندی را روایت می‌کند که در تلاش برای دزدیدن یک نقاشی از همسایه‌اش، خدمتکار دختری را می‌کشد. رمانی دلهره‌آور که راوی آن با آرامش تمام، ماجرا را بازگو می‌کند.

تک‌گویی‌های راوی که در سراسر داستان به چشم می‌خورد، فلاش‌بک‌های فراوان، درگیری‌های ذهنی راوی در به‌یاد آوردن اسامی و اتفاق‌ها، مرز نامشخص میان واقعیت و خیال‌پردازی و شخصیت پیچیده راوی از ویژگی‌های رمان است.

ویلیام جان بنویل، متخلص به بنجامین بلک (متولد ۱۹۴۵) رمان‌نویس، روزنامه‌نگار، نویسنده داستان‌های کوتاه و فیلمنامه‌نویس ایرلندی است که به تناقض‌نمایی و پیچیدگی آثارش مشهور است. او هفده رمان نوشته است و آثارش جوایز معتبری از جمله «بوکر»، جایزه یادبود «جیمز تایت بلک»، جایزه داستانی «گاردین»، جایزه «فرانتس کافکا»، جایزه ادبی «لانان» و جایزه «شاهزاده آستوریاس برای ادبیات» را بدست آورده است.  

کتاب «شواهد» در فهرست نهایی جایزه «بوکر» قرار گرفته و همچنین برنده جایزه «جی‌پی‌ای» شده است. منتقدان بنویل را استادی صاحب‌سبک در زمینه ادبیات انگلیسی می‌دانند و نوشته‌هایش را کارهایی استادانه، زیبا و درخشان توصیف می‌کنند.

کتاب «شواهد» نوشته جان بنویل با ترجمه محمد جوادی با قیمت ۹۵ هزار تومان از سوی نشر نون منتشر شده است.