گروه تجسمی هنرآنلاین: جشنواره عکس هلسینکی پنجمین دوره خود را با نمایشگاه Infinite Deep اثر دیوید لینچ به سرپرستی عکاس دانمارکی کریستین نورگارد جشن می‌گیرد. این نمایشگاه تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ در ترمینال ۱ غربی هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

نمایشگاه Infinite Deep فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در آثار عکاسی لینچ است و به درک شیوه هنری او برای نزدیک شدن به سناریو‌هایش، کمک می‌کند.

در این نمایشگاه فیلم کوتاه آتش (Pożar) به نمایش گذاشته شده است. این فیلم کوتاه توسط دیوید لینچ نوشته، کارگردانی و طراحی شده است و موسیقی آن توسط کوارتت زهی پندرسکی اجرا شده و مارک زبروسکی نوشته است.

دیوید لینچ ۷۶ ساله که به عنوان کارگردان شاهکار‌های برنده جوایزی مختلف شناخته می‌شود، مدت هاست که خود را به عنوان یک موسیقیدان، هنرمند و عکاس تثبیت کرده است. این نمایشگاه دیوید لینچ را به عنوان یکی از مهمترین هنرمندان بصری زمان ما معرفی می‌کند. تمرکز بر روی آثار عکاسی او قرار دارد و فعالیت هنری طولانی و مهم لینچ را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکننده اجازه می‌دهد تا برای اولین بار با تنوع کار دیوید لینچ درعکس آشنا شود.

این نمایشگاه در ترمینال ۱ غرب هلسینکی برگزار می‌شود، جایی که حال و هوای آن با فضای آثارهمخوانی دارد. ترمینال مسافربری قایقی که اکنون از کار افتاده است برای چندین دهه برای سفر‌های بین فنلاند و استونی استفاده می‌شد. این ساختمان که توسط گونار تاچر طراحی شد، در سال ۱۹۴۱ به عنوان انبار بندر تکمیل شد و بعد به یک پایانه مسافربری تبدیل شد.

اما این فضا که هم اکنون متروکه است و تا سال ۲۰۲۶ تخریب می‌شود، در اختیار جشنواره عکس هلسینکی قرار گرفته و برای چند ماه به یک مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود تا فضایی برای بزرگداشت عکاسی و فرهنگ بصری ایجاد کند.