گروه سینمایی هنرآنلاین: مسعود اطیابی از کارگردانان سینمای ایران است که بیشتر مخاطبان او را با کمدی‌هایی می‌شناسند که با استقبال بسیار خوب مواجه می‌شود. اطیابی با اکران «دینامیت» در دوران کرونا، با فروشی بیش از ۵۸ میلیارد تومان رکورد فروش در سینمای ایران را جابه‌جا کرد و رتبه نخست جدول پرفروش‌های سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

امسال هم فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی اطیابی اکران شد و با رسیدن به فروشی معادل ۷۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان، رکورد خود در «دینامیت» را شکست و تا این لحظه به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شناخته می‌شود.

بنابراین باتوجه به فروش فیلم‌های اطیابی در نمایش عمومی، استقبال سینماداران نسبت به اکران فیلم او بسیار بالا بود و از همین رو، شورای صنفی نمایش اجازه اکران فیلم را صادر کرد. «بخارست» تازه‌ترین کمدی سینمای ایران است که از هفته گذشته ۲۴ آبان اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

اکران «بخارست» در ابتدا با موجی از امید برای سینماداران همراه بود اما این فیلم نیز در شرایط کنونی با در اختیار داشتن ۲۸۴ سالن سینما نتوانسته به فروشی بیشتر از ۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان دست پیدا کند. فیلم با وجود بهره بردن از بازیگرانی چون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه، بابک کریمی، غزال نظر، پونه عاشورپور، ایمان صفا، وحید آقاپور و رضا بهبودی هنوز نتوانسته انتظارها را برآورده کند.

این فیلم تاکنون در ۳ هزار و ۲۷۸ سانس به نمایش گذاشته شده و ۵۲ هزار و ۸۴۸ نفر تماشاگر داشته است. بنابراین میزان مخاطبان آن در هر نوبت به طور میانگین برابر با ۱۶ نفر بوده است.

بنابراین باید گفت زنگ خطر برای سینمای ایران به صدا درآمده و چه بسا حیات این هنر-صنعت را در ایران به اما و اگر کشانده است. چراکه در شرایطی هستیم که حتی فیلم‌های کمدی نمی‌توانند انتظار سینماداران را برطرف کنند.باید دید در ادامه سینماداران و مسئولان سینمایی برای گذر از این بحران چه راهکارهایی را ارائه می‌دهند.