گروه مد و لباس هنرآنلاین: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته 18 تا 21 بهمن‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

در تبیین اهمیت برگزاری این رویداد چنین آمده است: «انسان در طول تاریخ، علاقه‌ای وافر به طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی داشته و همواره شیفته آن‌ها بوده است. زیبایی و جذابیت این فلزات و سنگ‌های قیمتی ازنظر زیبایی‌شناسی و صنعت، اهمیت بسیار دارد و همین موضوع سبب شده که انسان در طول تاریخ با استفاده از ابزارآلات گوناگون و پیشرفته، روش‌های حرفه‌ای و خاصی را اختراع کرده تا بتواند به این فلزات گران‌بها و سنگ‌ها، شکل و شمایل داده و به‌این‌ترتیب، تاریخچه جواهرات را ایجاد کند. انسان‌ها در طی سالیان دراز و قرن‌های متمادی، ثابت کرده‌اند که استفاده از جواهرات، طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی ازنظر اجتماعی، سیاسی و مذهبی برایشان اهمیت بالایی داشته درنتیجه، تاریخچه جواهرات اهمیت بسیاری برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ دارد زیرا بررسی تاریخچه آن‌ها، پاسخ به مسائل مهم درباره شکل‌گیری تمدن بشری است. در ابتدای تاریخ، انسان‌های بدوی از سنگ، استخوان و دندان حیوانات اهلی و وحشی، پنجه خرس، صدف دریایی و مواردی از ایندست برای ساخت زینت‌آلات خود استفاده می‌کردند. باستان‌شناسان در طول یافته‌های خود، بقایای بسیاری را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد انسان از همان ابتدای تاریخ به مقوله جواهرات اهمیت داده است. یکی از این نخستین کشفیات، در کشور ایتالیا بوده است که گردنبندی در یک غار باستانی متعلق به عصر حجر یا عصر سنگ در آن پیدا شد که این گردنبند از ستون مهره ماهی و صدف ساخته ‌شده و بر گردن اسکلت مردی آویخته بوده است.»

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته فرصتی برای رقابت در زمینه تولید، بازاریابی و فروش است و از جمله اهداف آن می‌توان به معرفی توانمندی تولیدی و صادراتی، معرفی تشکل‌های صادراتی در صنعت طلا و جواهر، تبادل اطلاعات تولیدی و صادراتی با تولیدکنندگان مصنوعات طلا، نقره و جواهر کشور و خریدوفروش و مبادلات تجاری با تولیدکنندگان و تجار فعال اشاره کرد.

طلا و نقره، عتیقه، جواهرات مروارید و دیگر سنگ‌های قیمتی رنگی، زیورآلات تراش‌خورده، بخش مواد، بسته‌بندی و نمایش جواهرات و بخش ماشین‌ابزارها و تجهیزات جواهرسازی ازجمله غرفه‌ها و گروه‌های محصول در این نمایشگاه است.

اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست‌اندرکاران در امر طراحی و بخش اکتشافات و استخراجات معادن طلا و نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی از جمله غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه عنوان شده است.