به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد تا نوزدهم آبان ماه تمدید شده و تا امروز چندین فیلم شناخته شده برای حضور در آن ثبت نام کرده‌اند.

روایت دهه‌ شصتی برای نوجوان دهه هشتادی

فیلم‌ سینمایی «دختر ایران» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و به تهیه‌کنندگی مشترک حامد بامروت‌نژاد و سیدجلال دهقانی اشکذری برای حضور در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های بلند داستانی پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد ثبت نام کرد.

اشکذری پیش از این برای ساخت فیلم «خانه‌ای کنار ابرها» دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را از بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. فیلم سینمایی «دلبری» و سریال‌‌های «حانیه» و «شاهرگ» از دیگر ساخته‌های این کارگردان است.

کوروش تهامی، گلاره عباسی، آفرین عبیسی، هوشنگ توکلی، علیرضا استادی، بهنوش بختیاری، محمدحسین قاسمی‌هنر و صاحب حائری‌زاده در «دختر ایران» نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اثری که قصه آن در ارتباط با یک قصه عاشقانه در دهه شصت شمسی است.

پسر فقیری که دروازه‌بان تیم ملی شد

«بیرو» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی‌علی عباس میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر دیگر فیلمی است که برای حضور در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم رشد ثبت نام کره است.

عباس‌میرزایی پیش از ساخت این فیلم، کارگردانی دو اثر «خون خدا» و «انزوا» را در کارنامه دارد. وی برای «خون خدا» برنده جایزه کارگردانی بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و برای «انزوا» برنده جایزه کارگردانی جشنواره سالنتو ایتالیا شده است.

«بیرو» یک درام ورزشی زندگی‌نامه‌ای و روایتی از روزگار دشوار علیرضا بیرانوند است که در خانواده‌ای تنگدست در لرستان رشد می‌کند و برای رسیدن به آرزوهای فوتبالی خود، به تهران می‌آید. او در این مسیر دشوار، هم برای پیشرفت تلاش می‌کند، هم می‌خواهد کمک‌خرج خانواده‌اش باشد.

ستایش صلح در اثر حبیب‌ احمدزاده

«افسانه بناسان، غول چراغ جادو» دیگر فیلمی است که در پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد حضور خواهد داشت. این فیلم ساخته حبیب احمدزاده، رمان‌نویس، مستندساز، فیلمنامه‌نویس و محقق ایرانی است و پرویز پرستویی در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

«افسانه بناسان، غول چراغ جادو» اثری در ستایش صلح است که برای تشکر از شیسوکو تسویا، زنی ژاپنی که به بهبود جانبازان شیمیایی ایران کمک کرده، ساخته شده است.

این فیلم تا امروز در چند شهر خارجی از جمله لس‌آنجلس، واشنگتن و سانفرانسیکو اکران شده و در جشنواره فیلم هند نیز حضور داشته است. این اثر همچنین در جشنواره جهانی فجر هم حاضر بوده است و هم‌اکنون در حال رایزنی برای اکران در مدارس ژاپن است. این فیلم به خواسته تسویا به صورت داستانی و آموزشی ساخته شده است.

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا نوزدهم آبان‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.