به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون؛ سال گذشته پنج شب و در پنج محله جزیره کیش میهمان کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان بودیم و به دلیل استقبال خوب و خاطره ماندگاری که در ذهن و روح این مردمان خونگرم به جا ماند امسال از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برای دومین سال به این جزیره دعوت شدیم و به‌مناسبت روز سیزده آبان به کنار مدارس این جزیره رفتیم.

لیلا شویدی در ادامه یادآور شد که تاکنون سه اجرا در دو مدرسه و یک شهرک مسکونی داشتیم و در روزهای آتی مدارس و محله‌های بیشتری را پوشش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ارتباط خوب بچه‌ها با نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» و همراهی شخصیت‌های نمایش تا پایان اجرا یکی از نکته‌های قابل توجه حضور این نمایش بر روی صحنه تماشاخانه سیار است. آشنایی با تکنیک عروسکی و صداپیشگی‌های زیاد این نمایش یکی از هدف‌های انتخاب این اثر برای اجرا در این برنامه‌هاست. همچنین برگزاری مسابقه با هدف وحدت و همدلی در مشارکت و انجام بازی‌های گروهی نیز یکی دیگر از هدف‌های مهم این برنامه‌هاست.

شویدی همچنین گفت: تماشاخانه سیار کانون پیام‌های خود را به صورت غیرمستقیم با ابزاری پرنفوذ و بدون واسطه به نام نمایش به کودکان و نوجوانان می‌رساند و امیدواریم بتوانیم لحظاتی شاد، همراه با آموزه‌های اخلاقی و ارزشی را به بچه‌ها هدیه کنیم.

برنامه‌های تماشاخانه سیار تا پایان روز هجدهم آبان روزانه دو نوبت صبح و عصر در کنار دبستان‌های مولوی، پروین اعتصامی، شهیدفکوری، شریف و همچنین محله‌های اسکله میرمهنا، پارک مینا، فرهنگسرای میلاد و اسکله تفریحی ادامه خواهد داشت.

جزیره کیش که از هر طرف محصور در آب‌های زیبای خلیج فارس است با بیش از ۴۱‌ هزار نفر جمعیت از مهم‌ترین جزایر ایران است.