گروه سینمایی هنرآنلاین: ستاره سرشناس سینمای آمریکا و جهان که به مناسبت زادروزش در یکی از برنامه‌های شبکه تاریخ شرکت کرده بود، برای نخستین بار گفت که خانواده مارتین لوتر کینگ هزینه ترخیص او و مادرش را از بیمارستانی در آتالانتا در روزهای پایانی ماه اکتبر ۵۵ سال پیش پرداختند. آقای والتر رابرتس در آن روزها چنان تنگدست بود که نمی‌توانست پول مرخص شدن همسرش بتی و دخترش جولیا را از بیمارستان تامین کند.

مارتین لوتر کینگ جونیر و همسرش کورتا اسکات کینگ پس از آنکه به ماجرا پی بردند، بدون درنگ به بیمارستان شهر آتالانتا رفتند و باری بزرگ از دوش خانواده رابرتس برداشتند. آن سال‌ها خانم و آقای رابرتس مدیران یک مدرسه تئاتر بودند و بچه‌های سفیدپوست و سیاهپوست را همزمان می‌پذیرفتند. از آنجا که خانم کینگ در یافتن یک مدرسه مناسب برای فرزندان خود به مشکل خورده بود، سراغ خانم بتی رابرتس رفت و مادر جولیا هم با آغوش باز بچه‌های خانواده کینگ را نام‌نویسی کرد.

به دنیا آمدن جولیا رابرتس همزمان بود با دوران اوج فعالیت‌های آزادیخواهانه مارتین لوتر کینگ و همسرش کورتا اسکات کینگ در آمریکا اما رهبر جنبش مدنی سیاهان ایالات متحده درست شش ماه پس از تولد ستاره آینده سینمای جهان ترور شد و تا همین چند هفته پیش کمتر کسی می‌دانست که خانواده کینگ کدام لطف بزرگ را در حق ستاره «ارین براکوویچ» کرده است. جولیا در تنها گروه تئاتر مختلط بچه‌های سیاهپوست و سفیدپوست پرورش یافت و تا بردن اسکار پیش رفت.

برنیس، کوچک‌ترین فرزند خانواده کینگ هفته گذشته از جولیا رابرتس برای افشای راز بزرگ زندگی خود و زنده نگه داشتن یاد پدر و مادرش سپاسگزاری کرد. خانم کورتا اسکات کینگ سال ۲۰۰۶ از دنیا رفت.