به گزارش هنرآنلاین، در مقدمه کتاب «بناهای جدید در بافت تاریخی» آمده است: «در گزارش«دپارتمان محیطی» در سال ۱۹۹۴ به نام « کیفیت شهر و منطقه» یکی از سوالات کلیدی با این عنوان مطرح گردید؛ که چگونه می‌توان به طرحی جدید دست یافت؛ که هم ویژگی‌های محلی را دربرگیرد؛ و هم احساس تعلق به جامعه را تقویت کند.

شکاف ایجادشده بین عموم مردم و جامعه هنری به هنر و محیط اطراف صدمه می‌زند. اگر می‌توانستیم راهی آسان که مردم عادی را با تاریخ زندگی خود پیوند زند، را بیابیم، این امر می‌توانست بسیار رضایت‌بخش باشد. این تاریخ نیست که درگذر زمان دچار نشیب و فراز می‌شود بلکه فرهنگ است. این چیزی است که باعث می‌شود ما را اروپایی، بریتانیایی، انگلیسی، از نیویورک، قلمداد کنند. مفهوم این اندیشه‌ها سنن و آداب است. سنت پایه و اساس مفاهیم و دستور زبان اندیشه و تفکر ما در دولت است، در زندگی خانوادگی و در نوع تغذیه و خوراک، در شهرها و بناهای ساختمانی. هنگامی که مردم متقاضی ساختمان‌های «متناسب» هستند، اغلب تمایل به ساختمانهای سنتی دارند. اگرچه معماران عموما فکر می‌کنند این نوع تقاضا اشتباه است؛ اما در واقع سنت در تماس تنگاتنگ با زندگی جدید است. اگر ما بتوان چگونگی کارکرد سنت را ادراک کرد می‌توان به راه‌حلی آسان برای برقراری ارتباط بین پدیده‌های تاریخی و نیازهای جدید دست یافت که در نهایت منجر به اشباع فرهنگی جامعه می‌گردد.»

این کتاب شامل ۱۵ فصل است. «زمینه های تاریخی: اصول و فلسفه»، «جایگاه معماری مدرن در شهر: رویکردهای مختلف به هسته‌ی تاریخی»، «سنت، نیروی محرک هویت شهری»، «سازماندهی، منشورها و جنبش‌های جهانی مروری بر بحث»، «منافع توجه ملی» و «تاریخ‌گرایی و ادراک عمومی»، «چشم‌انداز برنامه ریزان دیدگاهی از روبرو»، «تعریف بستر فرهنگی ساختمان‌های تاریخی»، «از باهاوس تا بویلرهاوس»، «عناصر ضروری در توسعه طرح‌های جدید برای کارهای تاریخی»،  از جمله سرفصل‌های کتاب «بناهای جدید در بافت تاریخی» است.

کتاب «بناهای جدید در بافت تاریخی» در ۴۱۹ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره‌های ۳۴۵۰۵۱۵۱-۰۲۶ و ۷۷۵۰۳۸۲۴-۰۲۱ تماس بگیرند.