گروه معماری هنرآنلاین: گروه معماری URB  از طرح هایی برای توسعه پایدارترین شهر آفریقا که میزبان ۱۵۰هزار ساکن رونمایی کرد.

این شهر با عنوان «پارک‌ها» قصد دارد صددرصد انرژی، آب و غذای خود را در محل از طریق بیودوم‌ها، ژنراتورهای هوا به آب با انرژی خورشیدی و تولید بیوگاز تولید کند. پروژ۱۷۰۰هکتاری دارای مراکز مسکونی، پزشکی، اکوتوریسم و آموزشی خواهد بود تا به یکی از مشارکت‌کنندگان مهم در رشد اقتصاد سبز و فناوری در آفریقای جنوبی تبدیل شود. 

فضاهای سبز قلب و شریان کل توسعه منطقه هستند. این منطقه به عنوان محورمرکزی، یک ستون فقرات سبز چند منظوره به طول پنج کیلومتر و ۱۲ منطقه بیوفیلیک با کاربری مختلط را ادغام می‌کند تا ساکنین درعرض چند دقیقه با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا وسایل نقلیه الکتریکی به مراکز داخل شهر متصل می‌کند.

این «پارک‌ها» روش‌های مختلف کشاورزی شهری مانند باغ‌های محلی، بیودوم‌ها، آکواپونیک و مزارع عمودی را در خود جای خواهند داد. زیرساخت‌های کشاورزی همچنین اولین مزارع شهری هوشمند FEW+W مقیاس‌پذیر با تکنولوژی بالا را که از آب شور استفاده می‌کنند، استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این شهر مزارع پرورش ماهی و لبنیات را فراهم می‌کند که با علم داده، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و اتوماسیون قادر به تولید غذاهای با کیفیت بالاتری هستند که به صورت محلی رشد می‌کنند.

ساختمان پایدار

زباله‌های آلی از تولید بیوگاز به عنوان منبع انرژی اضافی را پشتیبانی می‌کند. فناوری پرینت سه بعدی بخشی از فرآیندهای ساخت و ساز خواهد بود و ضایعات را به حداقل می‌رساند و کارایی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، روغن پخت‌وپز از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها به بیودیزل بازیافت می‌شود و به عنوان سوخت در ساخت‌وساز برای توسعه و مراحل بعدی توسعه استفاده می‌شود.

بهارش باقریان مدیرعامل استودیو معماری URB گفته است: «پارک‌ها» به‌طور مبتکرانه با بالاترین استانداردهای پایداری برنامه‌ریزی شده‌اند تا جامعه‌ای بدون خودرو و مقصدی منحصر به فرد کربن صفر ایجاد کنند. این چشم‌انداز برای ترویج پایداری اجتماعی و سبک زندگی فعال طراحی شده است که در سراسر قلمرو عمومی شهر نفوذ می‌کند.»

با سرمایه‌گذاری ۲۰میلیارد دلاری، توسعه‌دهندگان انتظار دارند در طول برنامه‌ریزی، ساخت و بهره برداری شهر، بیش از ۴۰هزار شغل در کوتاه‌مدت و بلندمدت ایجاد کنند. اقتصاد شهر خودکار و دیجیتال خواهد بود و اکثر مشاغل در فناوری سبز خواهند بود. «پارک‌ها» به معیاری برای زندگی پایدار با دوام اقتصادی و کمکی مثبت به رشد اقتصادی سبز آفریقای جنوبی تبدیل خواهند شد.

ساختمان پایدار در افریقا

استودیو معماری URB مستقر در دبی پروژه‌های بلندپروازانه‌ای را رهبری می‌کند که به آینده شهرهای پایدار متصل می‌شود. طرح‌هایی که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند عبارتند ازمنطقه فناوری شهری در دبی و Xzero در کویت که به دنبال بهینه‌سازی توزیع تراکم برای ایجاد شهرهای هوشمند و قابل پیاده‌روی از طریق کشاورزی، توسعه اجتماعی و فناوری هستند.