گروه معماری هنرآنلاین: جشنواره‌های طراحی و معماری بهترین فرصت برای معماران، طراحان محیط و شهری است تا علاوه بر تبادل اطلاعات با معماران کشورهای دیگر با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای خلق بهترین طراحی‌ها آشنا شوند. جشنواره جهانی معماری، هفته طراحی دبی و نمایشگاه طراحی کره جنوبی از جمله رویدادهای معماری و طراحی هستند که در ماه نوامبر در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

در این گزارش به بررسی شش رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

جشنواره طراحی کانبرا

امسال هشتمین هفته طراحی کانبرا با بیش از ۲۰۰ رویداد با نمایشگاه‌ها، ورک‌شاپ‌ها‌، استودیوهای باز، گفتگو، سمپوزیوم‌ها، مسابقات و تورهای مختلف برگزار می‌شود. جشنواره طراحی کانبرا شامل معماری، گرافیک، طراحی صنعتی، جواهرات، عکاسی، شیشه و سرامیک است. همزمان بازدید آنلاین برای مخاطبان از جمله گفتگوها، مصاحبه‌ها، کاتالوگ‌های نمایشگاه‌ها و تورهای معماری از۲ تا ۲۰ نوامبر مهیا است.

هفته طراحی دبی

هفته طراحی دبی یک رویداد سالانه است که از ۹ تا ۱۲نوامبر در شهر دبی برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه تجاری، گفتگو، اینستالیشن، ورک‌شاپ و مسابقات است. هفته طراحی دبی زمینه تشویق و حمایت از رشد صنعت طراحی در دوبی را فراهم می‌کند. این رویداد نه تنها موقعیت شهر دوبی را به عنوان پایتخت طراحی منطقه خاورمیانه بلکه به عنوان محل ملاقات جامعه بین‌المللی طراحی تثبیت کرده است.

 این جشنواره برای هشتمین دوره خود با منطقه طراحی دبی همکاری کرده و برنامه‌ای از رویدادها با موضوع طراحی نوآورانه را میزبانی می‌کند. بزرگ‌ترین رویداد هفته طراحی دبی، نمایشگاه تجاری «طراحی مرکز شهر» است که بیش از ۲۰۰برند طراحی بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این دوره علاوه بر نمایش آثار برگزیده، یک پلتفرم گفتگوهای طراحی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

Six-architecture-and-design-events-in-November-from-Dezeen-Events-Guide_dezeen_2364_col_8-1704x2130

نمایشگاه طراحی و Salon Art

یازدهمین دوره این نمایشگاه  از ۱۰ تا ۱۴ نوامبر میزبان طرح‌های قدیمی و مدرن در خیابان پارک نیویورک است. این رویداد محصولات هنری و طراحی گالری‌های پیشرو در سراسر جهان با بیش از ۵۰ غرفه را به نمایش می‌گذارد. گالری‌هایی از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، بلژیک، سوئد، اسپانیا، آلمان، انگلستان، چین و مصر در این نمایشگاه شرکت کردند.

نمایشگاه طراحی کره جنوبی

نمایشگاه طراحی کره جنوبی بیستمین دوره خود را با موضوع «طراحی مگا و فراتر از آن» از ۲۳ تا ۲۷ نوامبر برگزار می‌کند. این رویداد بر روندهای طراحی برای سال آینده متاثر از جامعه، فرهنگ و اقتصاد متمرکز است. این نمایشگاه به چهار منطقه تقسیم شده است که هر کدام بر روی یک حوزه کلیدی طراحی تمرکز دارند؛ سبک زندگی، فناوری، رنگ و آینده‌نگری. نمایشگاه طراحی کره جنوبی علاوه بر نمایش دوهزار محصول از ۵۰۰ برند بین‌المللی، میزبان کنفرانس نمایشگاه کار و جوایز خواهد بود. این جشنواره همچنین به عنوان یک مرکز تجاری با فرصت‌های ایجاد شبکه‌ برای برندها و طراحان عمل می‌کند.

Six-architecture-and-design-events-in-November-from-Dezeen-Events-Guide_dezeen_2364_col_0-1704x1136

جشنواره جهانی معماری

موضوع این دوره از جشنواره «باهم» است که به بررسی واکنش معماری به تجدید زندگی جمعی پس از همه‌گیری و مقابله با بحران آب و هوا می‌پردازد.  برنامه رویدادهای زنده جشنواره جهانی معماری به دنبال تجزیه و تحلیل نقش معماری در تعهدات به مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. علاوه بر ساختمان‌های تکمیل‌شده، فهرست کوتاه الهام‌بخش‌ترین مفاهیم معماری نوین در دسته پروژه‌های آینده نیز به نمایش ‌گذاشته می‌شود.

این جشنواره از معماران و طراحان دعوت می‌کند تا در برنامه جوایز، نمایشگاه‌ها، سمینارها و گفتگوها اصلی که معمولا دوهزار معمار و طراح از بیش از ۶۵ کشور جهان در آن شرکت می‌کنند، حضور پیدا کنند.

ارائه جوایز آن شامل ۴۵ دسته، از جمله پروژه‌های آینده، ساختمان‌های تکمیل شده و مناظر خواهد بود. این رویداد برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده و در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود که امسال لیسبون میزبان این برنامه است. دورهای قبلی جشنواره در آمستردام، برلین، سنگاپور و بارسلون برگزار شده است.

پانزدهمین دوره این جشنواره از ۳۰ نوامبر تا ۲دسامبر در پرتغال میزبان بازدیدکنندگان است.

هفته طراحی میامی

هیجدهمین دوره هفته طراحی میامی در ماه نوامبر و دسامبر با کیوریتوری ماریا کریستینا دیدرو برگزار می‌شود. این نمایشگاه محصولاتی از برندهای پیشرو تحت نمایشگاه گالری و همچنین طراحان آینده را به عنوان بخشی از نمایشگاه curio که در آن تقریبا ۵۰برند مبلمان، نورپردازی و اشیا هنری را به نمایش می‌گذارند، ارائه می‌دهد.

موضوع نمایشگاه امسال «عصرطلایی: نگاه به آینده» را بررسی می‌کند و بر آینده طراحی تمرکز خواهد کرد. علاوه بر نمایشگاه‌ها، طراحی میامی برنامه‌ای از رویدادهای حاشیه‌ای از جمله سخنرانی‌ها، گفتگو‌ها و ورک‌شاپ را برگزار می‌کند.

Six-architecture-and-design-events-in-November-from-Dezeen-Events-Guide_dezeen_2364_col_7-1704x2130