به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» به کارگردانی منصور فروش و تهیه‌کنندگی مهدی دزفولی و منصور فروزش محصول مرکز مستند سوره، به ششمین جشنواره فیلم کالرتیپ استرالیا راه یافت.

جشنواره کالر تیپ یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین جشنواره‌های فیلم در نیمکره جنوبی و همچنین یکی از بزرگترین رقابت‌های فیلم چند فرهنگی آسیا-اقیانوسیه است که هنر و فرهنگ جهانی را از طریق فیلم ترویج می‌کند و دیدگاه خلاقانه فیلم‌سازان سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد و به زودی به یکی از بزرگترین رویدادهای نمایش فیلم در دنیا تبدیل خواهد شد. 

این جشنواره یکی از معدود جشنواره‌هایی است که پذیرش، ورود و گواهینامه تضمینی برای همه فیلمسازان حاضر در جشنواره صادر می‌کند. طی 6 سال گذشته بیش از چهارهزار فیلمساز در بخش‌های مختلف از این جشنواره جایزه گرفته اند و به صورت حضوری و آنلاین 4 نوامبر برابر با 13 آبان ماه به‌وسیله بنیاد فیلم کالرتیپ با نمایش زنده فیلم های منتخب در بریسبون استرالیا برگزار خواهد شد.

مستند سینمایی «زمزمه های گمشده در دوردست» پیش از این در بخش جنبی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر و همچنین در بازار فیلم کَن که همزمان با هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کَن برگزار شد، حضور داشت و به مشاهده ای از وضعیت پناهجویان در کمپ های صربستان می‌پردازد.

پخش بین الملل این فیلم بر عهده مرکز بین الملل سوره است.