به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سه فیلم کوتاه داستانی، یک فیلم پویانمایی و یک فیلم تجربی حاضر در بخش «سینمای ملی» برای حضور در بخش بین‌الملل سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب و معرفی شدند.

فیلم‌های «بالا افتادن» به کارگردانی مریم بختیاری، «دریچه» به کارگردانی مسعود حاتمی و «نجان» ساخته محمدمهدی باقری، عناوین سه فیلم کوتاه داستانی حاضر در بخش ملی جشنواره سی‌ونهم است که به بخش بین‌الملل جشنواره سی‌ونهم راه یافته‌اند.

همچنین فیلم کوتاه تجربی «اتاق آقای ون» به کارگردانی احسان میرزایی و فیلم کوتاه پویانمایی «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی دو اثر دیگری هستند که از میان فیلم‌های ملی با آثار حاضر در بخش بین‌الملل سی ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رقابت خواهند کرد.

در این جشنواره قرار است ۲۰ نشست‌ تخصصی نیز با محوریت «ژانر» با حضور استادهای ایرانی و بین‌المللی برگزار شود. این رویداد با برگزاری نشست‌های تخصصی در بازه زمانی ۲۷ مهر تا یکم آبان ۱۴۰۱، میزبان استادان ایرانی و بین‌المللی و هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

نشست‌های‌ تخصصی همزمان با روزهای برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت از صبح تا عصر برگزار خواهد شد. فراخوان نام‌­نویسی برای حضور در این نشست‌ها در سایت انجمن سینمای جوانان ایران www.iycs.ir قرار می‌گیرد و نام‌­نویسی از سه‌شنبه ۱۹ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد.

همچنین کارت ویژه همه نشست‌های تخصصی با تخفیف ۵۰ درصدی برای علاقه‌مندان فیلم کوتاه فراهم شده است. جدول زمان‌بندی، سرفصل‌های موضوعی و استادان حاضر در این نشست‌های تخصصی نیز متعاقبا و در فراخوان منتشر و معرفی خواهند شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.