گروه سینمایی هنرآنلاین: در شرایطی که فیلم‌های تازه ریسک اکران فیلم در شرایط کنونی را نمی‌پذیرند، فیلم‌های دیگر نیز روزهای سکون و نگران‌کننده‌ای را سپری می‌کنند. در ادامه فروش سه فیلم که به تازگی اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده‌اند را بررسی کردیم.

«بام بالا» و بدشانسی در زمان اکران

فیلم کودک «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید از چهارشنبه ۱۴ مهرماه روی پرده رفت و در سه روز نخست نمایش به فروشی بیش از ۷۰ میلیون تومان نرسید. البته شاید اگر «بام بالا» در زمان دیگری اکران می‌شد، باتوجه به همزمانی با هفته کودک می‌توانست اتفاق به مراتب بهتری را در گیشه رقم بزند. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۱۴ سالن سینما در ۳۷۹ نمایش با دو هزار و ۴۱۶ مخاطب به فروش ۸۲ میلیون تومان رسیده است.

داستان این فیلم که در جشنواره کودک سال گذشته اصفهان برگزیده ۴ جایزه شد، درباره دو کودک است که به دلیل اختلاف میان والدین، دچار نگرانی می‌شوند و درصددند پدربزرگ را برای حل مشکل به خانه بیاورند. در این میان عروسکی باعث پیدا شدن پدربزرگ می‌شود... حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غمخوار، نیوشا علیپور، آریا نرج‌آبادی، آرمین جداخانی، آرشام ابری و علی دیده‌بان بازیگران فیلم هستند.

«جنگ جهانی سوم» و اکران پرحرف و حدیث در یک سینما

بعد از حواشی بسیار که درباره اکران نشدن «جنگ جهانی سوم» در پردیس سینمایی مگامال مطرح شد، نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ بالاخره برای بخشی از مخاطبان به نمایش درآمد. بر اساس آمار ارائه‌شده در سایت سمفا، این فیلم تاکنون در ۹ نوبت میزبان ۳۵۳ مخاطب بوده و به فروش ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

«جنگ جهانی سوم» درباره زندگی یک کارگر روزمزد میانسالِ بی‌خانمان است که همسر و پسرش را سال‌ها پیش در زلزله از دست داده است. شکیب با یک زن ناشنوای جوان به نام لادن رابطه دارد و محل کارش صحنه فیلمی درباره جنایات آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم است. وقتی بازیگر نقش هیتلر ناگهان می‌میرد، شکیب جایگزین او می‌شود و... محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی، مرتضی خانجانی و حاتم مشمولی بازیگران فیلم هستند.

«پسر دلفینی»، انیمیشنی که رکورد زد!

انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی یکی از آثار موفق سینمای ایران به شمار می‌آید که ابتدا با استقبال مخاطبان در اکران روسیه توانست کنجکاوی بسیاری را به خود معطوف کند. این فیلم از اوایل شهریور اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد و تاکنون در ۱۳ هزار و ۹۴۹ نوبت نمایش میزبان ۴۵۳ هزار و ۹۹ نفر مخاطب بوده و به فروشی نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.