به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی «رویازی»، پس از برگزاری دوره‌های آموزشی چهارمین دوره پرتاب انیمیشن «رویازی» و پایان مهلت تکمیل اسناد طرح‌های شرکت‌کننده، دبیرخانه‌ی این رویداد ۲۶ طرح تکمیلی از ۲۳ گروه را برای دوره آموزش کارگاهی (منتورشیپ) جهت آموزش پرتاب نهایی معرفی کرد.

اسامی دعوت‌شدگان به آموزش‌های عملی پرتاب «رویازی» بدین شرح است: مجید عزیزی، علی تهرانی، حسام رمضانی، سالار ترازی، صادق قاسمی، پوریا فرهانی، علی علیجان‌زاده، سیدعلیرضا سجادی، محمد جوادنیا، زهرا مظاهری، مصطفی قربانی، داوود خرمن‌زار، علی نیکورزم، سیدحمید امامی، حسین حسن‌نژاد، محمدپویان شاهرخی، امید مرندی، یوسف شیری، جعفر صیادی، داوود عادلی، مهدی محمدیان نامقی، امیرحسین عطاردی و مهدی خروشی.

این گروه‌ها که از استان‌های تهران، قم، زنجان، اصفهان، البرز، قزوین، گیلان، اردبیل، سمنان و کرمان در پرتاب انیمیشن «رویازی» حضور داشتند، پس از کارگاه‌های آموزشی وارد رویداد پیش‌پرتاب می‌شوند که از میان آن ۱۰ طرح برای پرتاب نهایی در روز رویداد برگزیده خواهند شد.

«رویازی» اولین پرتاب انیمیشن در ایران است که سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با هدف شفاف‌سازی اقتصاد انیمیشن، کمک به تأمین و تولید محتوا، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان، ایجاد چرخه تولید صنعتی در انیمیشن و تبیین ظرفیت‌های اقتصادی انیمیشن و با رویکرد عدالت سرمایه در انیمیشن برگزار می‌کند.

شناسایی و تأمین خواسته‌های محتوایی سرمایه‌گذاران و خریداران انیمیشن و شناسایی و آموزش تخصصی تیم‌های مستعد و فعال در این عرصه از دیگر اهداف پرتاب انیمیشن ««رویازی»» است.

برگزارکنندگان پرتاب انیمیشن «رویازی» واژه «پرتاب» را جایگزین واژه وارداتی «پیچ و پیچینگ» در فضای فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند. چهارمین دوره این رویداد هنری در پاییز ۱۴۰۱ توسط مرکز انیمیشن سوره در حال برگزاری است.