به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در این باره گفت: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا مقرر شد در هر استان حداقل دو هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود. 

اسماعیلی افزود: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم  9 هنرستان جدید در استان های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز 3 هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان های هنرهای زیبا در کشور اضافه شد. 

وی ادامه داد: هنرستان هنرهای زیبای دختران اهواز و هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد و هنرستان هنرهای زیبای پسرانه کاشان 3 هنرستانی هستند که از مهرماه سالجاری همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز نمودند. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری تصریح کرد: با شروع به کار این سه هنرستان جدید از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۲ هنرستان جدید تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا در کل کشور به ۶۰ باب رسیده و با پیگیری‌ها انشاالله در سال‌های آتی روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم خواهد یافت. 

اسماعیلی تأکید کرد: توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید ۱۱ رشته در حوزه های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویا نمایی در هنرستان‌های هنرهای زیبا راه‌اندازی شده است.